ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

زندگی

زندگی ریاضیات است . خوبی ها را جمع کنید ، دعواها را کم کنید ، شادی ها را ضرب کنید ، دردها را تقسیم کنید ، نفرت ها را زیر رادیکال ببرید . عشق را به توان برسانید ....  
 
 
 

500b2f10a83bc0b099fb12dd82af15322ea19fae.jpeg

دویدن

در سرزمینی زندگی می کنیم که درآن دویدن سهم کسانی است      که نمی رسند ورسیدن حق کسانی است که نمی دوند   

تا نظر شما چه باشد 

 

تبریک به مناسبت انتخاب همکار و استاد نمونه استانی

تبریک به مناسبت انتخاب جناب آقای دکتر مجتبوی مدرس وجناب آقای اسماعیلی همکار نمونه استانی  

 

همه حافظه ذهنی وآرشیو مکتوبم را پی جمله ای در شان دو همکار که به عنوان مدرس وکارمند نمونه استانی انتخاب شدند زیر رو کردم اما دریغ که هرچه گشتم واژه  شایسته تراز  عرض تبریک نیافتم   

                                               قیطاسی  

از یاد رفتگان ...

اگر سنگلاخ جاده زندگی پاهایت را می آزارند ... و حرکت تورا کند می کنند...

تقصیر جاده نیست!

پس خم شو و سنگی را کنار بیانداز... اگر نفرات قبل از تو سنگ ها را کنار گذاشته بودند ...

پاهای تو آزرده نمی شد ... تو راهی را می روی که پیش از تو رفته اند ...

پس اگر راه را اشتباه می روی ! تقصیر جاده نیست ... 

  تو علامتی بگذار تا دیگران راه را گم نکنند...


و اگر جاده زندگی تو سنگلاخ نیست ... و تو راهت را گم نمی کنی ... مدیون راه ساز و انسانهای پیش ازخودت هستی ...


ازیادشان مبر...


یادمان باشد که پیامبران و اولیاء الهی ، بدستور پروردگار کسانی بودند که جاده سنگلاخ 

زندگی ما را از سنگهای خارا تهی کردند... وراه رسیدن را

نشانمان دادند... 

سلام بر آنها...

تکرار

 تکرار ..........تکرار .........تکرار ...........

 

              

و این دنیای ما آدم هاست که پر است از تکرار و تکرار و تکرار 

یادم میاد اون قدیما که دانشجو بودم 

 رفتیم که واکسن  بزنیم 

نوبت اول بود  

  

     

 

آدما را دو تا دو تا می فرستادن تو اتاق 

و خانم دکترکمی توضیح می داد و بعدش  

تق  

پاشو برو

به خانم دکتر گفتم عجب کار تکراریه خسته کننده ای 

و اون هم گفت: کار آدم هر چی هم که چلنج داشته باشه 

باز تکراری میشه 

اون روز واقعا نفهمیدم که چی شنیدم 

ولی امروز واقعا میدونم که اون چی گفت  

این روزها حرفشو برا خودم تکرار می کنم   

و می دونم که راهی برای خروج از چرخه ی تکرار باید وجود داشته باشه 

حتما وجود داره

  تا نظر شم چی باشه

آشپزخانه 1.8 متر مربعی بسیار زیبا

  در دنیای امروزه با توجه به روند صعودی رشد جمعیت و فرایند فشرده سازی مانند، ساخت و ساز از نوع آسمان خراش، بدلیل جبران کمبود مسکن و مکان زندگی برای این جمعیت، کاملا طبیعی است، ابزار و وسایل منازل از این فشرده سازی در امان نخواهند ماند.

 

آشپزخانه مرکز حکومت کدبانوی یک خانه است. مرکزی که مانند بقیه وسایل مورد نیاز بشری با طراحی  به هدف فشرده سازی تا حد امکان کوچک و قابل استفاده برای خانه و آپارتمان های کوچک شده است.

آشپزخانه‌ای کامل جمع جور و کوچک در اندازه 1.8 متر مربع که توسط شرکت نیوزلند  برای شهرک های تازه ساخت طراحی شده است. این آشپزخانه شامل تمامی وسایلی است که یک آشپزخانه کامل نیاز دارد.

وسایلی چون؛یخچال, لباسشویی, ماکروویو, قهوه یا چای ساز, اجاق گاز ، سینک ، کابینت ظروف و حبوبات، دکور و... در رنگ‌ها و ابعاد مختلف است.

 

 

 

آیا این داستان غم انگیز را پایانی هست...؟!

 هرچند مطمئنا درباره خودروهای کم‌کیفیت و جاده‌های غیر‌استاندارد، هیچ اتفاق خاصی در کشور رخ نخواهد داد و...............  

 درست راندن، وسیله نقلیه مناسب، جاده استاندارد، قوانین مناسب و لازم و کنترل دایمی پلیس، عوامل لازمی هستند که نبود هر یک از آنها بدون تردید ورق های دیگری بر این داستان غم انگیز خواهد افزود. 

  


 برخورد شدید ۲ خودرو با پل عابر پیاده ۳ مجروح برجا گذاشت

خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1390/02/15 شماره انتشار 17828  
 

برخورد همزمان یک دستگاه وانت و یک دستگاه کامیونت به پایه پل عابر پیاده و شکستن پایه آن سبب آسیب دیدن ۳ شهروند شد.به گزارش خبرگزاری مهر یک دستگاه وانت و یک دستگاه کامیونت در مسیر غرب به شرق بزرگراه فتح به پایه پل هوایی برخورد کردند.براساس این گزارش، آتش نشانان به سرعت محل حادثه را ایمن سازی و با قطع کردن جریان برق خودروها از بروز حادثه و خطر احتمالی جلوگیری کردند.همچنین آتش نشانان با انجام کمک های اولیه در مورد ۳ شهروند که در جریان این حادثه آسیب دیده بودند آن ها را که پا و سرشان دچار شکستگی شده بود برای مداوا و اعزام به مرکز درمانی در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند. 

سریعترین خودروی جهان

  خودروی جدید Bugatti Veyron با سرعتی برابر 431.304 کیلومتر بر ساعت عنوان سریعترین خودروی جهان را به خود اختصاص داده است 

به گزارش خبرگزاری مهر، مدل جدید خودرویی که Super Sport عنوان گرفته است، رکورد پیشین سرعت خودروهای جهان که در سال 2007 توسط خودروی SSC Ultimate Aero در حدود 411 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده بود را شکست.
خودروی بوگاتی جدید طی آزمایشی پا را از حد انتظارات تیم مهندسان شرکت تولید کننده فراتر گذاشت و نشان داد بهبودهای ایجاد شده در این خودروهای مسابقه تاثیر چشمگیری بر روی سرعت آنها داشته است. تغییرات جدیدی که در این مدل خودرو نسبت به مدل قبلی ایجاد شده توانسته خروجی قدرت آن را از هزار و یک اسب بخار به هزار و 200 اسب بخار افزایش دهد.
در عین حال بدنه خودروی جدید باز طراحی شده و در ساخت آن از فیبرهای کربنی استفاده شده تا از وزن آن کاسته شود. به گفته مدیر مهندسان شرکت بوگاتی، در ابتدا انتظار می رفت سرعت این خودرودر حد 424 کیلومتر بر ساعت باشد اما نتایج تست سرعت خوشایند تر از حد انتظار بود.
بر اساس گزارش تلگراف، تولید انبوه خودروی Super Sport در کنار مدل Veyron از پاییز سال جاری آغاز خواهد شد.

اسراف انرژی در بعضی بانک ها

نمی دانم چقدر در ساعات و روزهای تعطیل به وضعیت بانک ها در مشهد توجه کرده اید.

اگر در ساعات و روزهای تعطیل کمی به فضای داخلی بانک ها نگاه کنید، خواهید دید که متاسفانه دستگاه های نوبت دهی و نیز چراغ در بعضی بانک ها در ساعات تعطیلی و حتی روزهای تعطیل روشن است و انرژی اسراف می شود.

این امر در حالی اتفاق می افتد که آموزه های دین مبین اسلام تاکید فراوان بر جلوگیری از اسراف دارد. هر چند شاید میزان این انرژی نیز آن قدر زیاد نباشد، اما در مجموع، حجم زیادی از انرژی اسراف می شود.

این درحالی است که موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی به طور مداوم از طریق رسانه های گروهی مطرح می شود.امید است که با هدفمند شدن یارانه ها از این اسراف ها نیز جلوگیری شود. 

 

نقش معلمان در ارتقای سطح بینش اقتصادی جامعه

یادداشت به مناسبت روز معلم نقش معلمان و اساتید در ارتقای سطح بینش اقتصادی جامعه
 

یکی از ضرورتهای سال جاری که سال «جهاد اقتصادی» نامگذاری شده است، افزایش سطح اطلاعات اقتصادی افراد جامعه است. در این میان، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنار رسانه‎های گروهی و وزارتخانه‎های اقتصادی می‎توانند در تحقق این هدف مهم، نقش کلیدی ایفا نمایند.

در کتابهای درسی دانش‌آموزان، به ویژه در دوره‌های ابتدایی و راهنمایی مطالب اقتصادی که بتواند اهمیت اقتصاد را در پیشرفت یک جامعه و تبدیل کردن کشورها به قدرتهای برتر جهانی به زبان ساده و عامه فهم تبیین نماید کمتر دیده می‌شود. افکار و اندیشه‌های صوفیانه نظیر: تن رها کن تا نخواهی پیرهن! ما نوای خویش را در بینوایی یافتیم/ فخر بر شاهان عالم در گدایی یافتیم! و موارد متعدد دیگر، همواره مانع از آن بوده است که برخی از افراد جامعه به تلاشهای درخوری برای تقویت توان اقتصادی خود دست بزنند.

بدون شک، بخشی از توسعه اقتصادی کشورهای صنعتی و پیشی گرفتن آنها بر کشورهای جهان سوم و همچنین موفقیت کشورهای نوظهور در عرصه بین‌المللی مرهون افزایش سطح آگاهی اقتصادی آحاد جامعه و بنگاههای اقتصادی این کشورها بوده است.

حدود دو ماه پیش، هنگامی که دانشجویان دانشکده‌های اقتصادی در تعدادی از کشورهای اروپایی در کلاس‌های درس حاضر شدند استادان آنها به جای تدریس دروس متعارف روزانه از آنها درخواست کردند که در حد بضاعت علمی و معلوماتی که آموخته‌اند مقاله‌هایی در مورد اثرات «تراژدی ژاپن» بر اقتصاد بین‌المللی بنویسند در نتیجه مشخص شد که:

1- زلزله و سونامی ژاپن بیش از 309 میلیارد دلار به اقتصاد ژاپن خسارات وارد کرده است.

2- ارزش سهام در تعدادی از بورسهای مهم دنیا در نتیجه فاجعه مزبور در هفته نخستین فاجعه کاهش یافته است.

3- شرکتهای بیمه‌ اروپایی که بخشی از تأسیسات و داراییهای آسیب‌دیده ژاپنی‌ها را تحت پوشش بیمه اتکایی (Re-Insurance) قرار داده‌اند بالغ بر 35 میلیارد دلار باید خسارت بپردازند.

4- تعدادی از شرکتهای هواپیمایی که از فرودگاه‌های بین‌المللی ژاپن -به عنوان ترانزیت استفاده می‌کردند یا گردشگران اروپایی و آمریکایی را به ژاپن می‌بردند- ناگزیر شده‌اند که تعداد پروازهای خود را کاهش دهند.

5- کاهش تولیدات صنعتی ژاپن (اتومبیل، لوازم الکترونیکی، نیمه هادیها، مدارهای تکمیل شده و دهها قلم کالای دیگر) به سبب کمبود نهاده‌های تولید و از هم‌گسیختگی زنجیره عرضه، کمبود الکتریسیته و غیره) ظرف یک سال آینده صادرات ژاپن را حدود 20 درصد کاهش خواهد داد اما واردات ژاپن تغییر محسوسی نخواهد کرد.

6‎- افزایش ارزش برابری «ین» در قبال ارزهای معتبر بین‌المللی به زیان برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی (چین، تایلند، اندونزی و ...) است که دارای بدهی ارزی به ژاپن براساس «ین» هستند و طبیعتاً اقساط و بهره وامهای آنها را افزایش خواهد داد.

7- دولت ژاپن برای تأمین هزینه‌های بازسازی در برخی از خط‌مشیهای اقتصاد کلان خود تجدیدنظر خواهد کرد. کنار گذاشتن خط‌مشی «نرخ بهره صفر» سبب خواهد شد که بخشی از پس‌اندازهای ژاپنی‌ها در اتحادیه اروپا و آمریکا به ژاپن باز گردد.

بانک توکیو بالغ بر 882 میلیارد دلار اوراق قرضه فدرال (آمریکا) را در اختیار دارد که الزاماً بخشی از آنها را به بازارهای مالی جهان عرضه خواهد کرد تا برای تأمین هزینه‌های بازسازی مورد استفاده قرار گیرد. این اقدام موقعیت «دلار» را متزلزل خواهد کرد.

8 - توسعه فعالیتهای عمرانی و اجرای برنامه‌های وسیع برای ترمیم ویرانیها و صرف میلیاردها دلار از ذخایر ارزی را که ژاپن، اقتصاد این کشور را از رکود مزمن دهه اخیر نجات خواهد داد. این وضع، مقرون به سابقه است و پس از زلزله «کوبه» در سال 1995، اقتصاد ژاپن رشد مطلوبی را تجربه کرده است. قیمت برخی از کالاهای اساسی (فولاد، مس، آلومینیوم، چوبهای جنگلی و نفت) در نتیجه رونق اقتصادی شدید ژاپن افزایش خواهد یافت. میزان مصرف روزانه نفت ژاپن در دوره بازسازی ممکن است روزانه چند میلیون بشکه افزایش یابد و ژاپن به دومین واردکننده مهم نفت پس از ایالات متحده تبدیل شود.

9- دولت ژاپن در آینده با توجه به «بحران هسته‌ای» چهار نیروگاه خود به سمت انرژیهای تجدیدشونده که اصطلاحاً به آنها GREEN ENERGY اطلاق می‌شود روی خواهد آورد. گرایش به سمت تولید «سوختهای بیولوژیک (BIO-FUELS) جهان را بار دیگر با «بحران مواد غذایی» مواجه می‌سازد.

10- فاجعه ژاپن در کوتاه مدت، بازگشت رونق به اقتصاد اروپا و آمریکا را موقتاً با تأخیر مواجه می‌سازد اما در درازمدت به سبب صرف میلیاردها دلار نقدینگی برای بازسازی ژاپن، اقتصاد شرکای تجاری مهم ژاپن نیز رونق خواهد گرفت.

11- اگرچه در چند دهه اخیر، ژاپن از لحاظ موقعیت اعتباری، وضع بسیار مطلوبی داشته و سازمانهای اقتصادی بین‌المللی رتبه بالایی را در اعتبارسنجی‌های خود برای بنگاههای اقتصادی ژاپن منظور کرده‌اند اما این وضع در سالهای آینده تغییر خواهد کرد. در حال حاضر میزان بدهی‎های ژاپن معادل 200 درصد تولید ناخالص داخلی سال 2010 این کشور (5474 میلیارد دلار) است و پیش‌بینی می‌شود که این بدهیها تا سال 2020 میلادی به 3 برابرتولید ناخالص داخلی ژاپن یعنی بیش از 16 تریلیون دلار (به قیمتهای ثابت سال 2010) برسد که این رقم معادل 20 برابر درآمدهای مالیاتی ژاپن است.

چنانچه تحول اقتصادی خاصی رخ ندهد ژاپن در دهه دوم هزاره سوم میلادی ممکن است با بحران عمیق بدهیها -به مراتب سخت‌تر از برخی از کشورهای اروپایی مانند یونان، پرتقال، اسپانیا و ایرلند- روبرو شود.

حال ما در دانشگاهها و محافل علمی چقدر به این‎گونه موضوع‎ها پرداخته یا می‎پردازیم و ذهن دانش‎آموز و دانشجوی ایرانی چه میزان با مباحث روز اقتصادی آشناست. چقدر این بخش خلاق جامعه در حوزه‎های تجاری، بازرگانی و اقتصادی وارد شده و ایده‎های نو ارائه کرده است. اگر قرار است ایران قدرت اول منطقه به لحاظ اقتصادی در چشم‎انداز 1404 باشد، ایجاد بینش اقتصادی و تجاری در جامعه به ویژه نسل در حال تحصیل برعهده کیست؟

به هر تقدیر می‎توان نتیجه گرفت که افزایش قدرت تجزیه و تحلیل مسایل اقتصادی جامعه و تحولات بین‌المللی در بسیاری از تصمیم‌گیریهای اقتصادی شهروندان ما تأثیر بسزایی دارد که ماحصل این امر، اصلاح الگوی مصرف، درک اهمیت هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای برنامه‌های وسیع عمرانی، ایجاد تعادل در بودجه خانوار، تلاش برای تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور و گسست از وابستگی به درآمدهای نفتی و سرانجام تحقق اهداف «جهاد اقتصادی» است که میهن اسلامی ما را در ردیف قدرتهای برتر اقتصادی قاره آسیا قرار خواهد داد.

اینها مرهون تلاش استادان و معلمان در آموزش تحقیق و پژوهش به نسل جوان و نوجوان و توانمندسازی این قشر کنجکاو، به ابزار و فرآیند تجزیه و تحلیل است. امروز که روز معلم و گرامیداشت استاد بزرگوار و اندیشمند ایران شهید مطهری است، شایسته است از این استاد برجسته درس بگیریم که چگونه اندیشه‎های نو و تحلیل‎های مؤثر را در جهت بهبود مسایل ارائه دهیم.

مفاهیم جهاد اقتصادی زمانی اثربخشی ایده‎آل خود را خواهد داشت که بدنه آموزشی ما نسبت به تربیت منابع انسانی با رویکرد و بینش اقتصادی و بازرگانی نوین اقدام کنند و فرهنگ اقتصاد و تجارت از طریق رسانه‎های مختلف اعم از مکتوب، الکترونیکی، دیداری و شنیداری به ویژه صدا و سیما گسترش یابد.

سیدعلیرضا شجاعی، مشاور وزیر، سخنگو و مدیرکل روابط عمومی وزارت بازرگانی

بازنشستگی برای معلمان مفهومی ندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتقاد ما بر این است که همه‌ی روزهای ما روز معلم و همه‌ی هفته ها هفته‌ی معلم است و معلمی بازنشستگی ندارد.