ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل ..........

وقتی کلاس اول بودم خانم مون از ما می خواست با حرف جدیدی که بهمون یاد داد کلمات جدید بسازیم!!! به لطف مامان و بابام همیشه پیشی می گرفتم از دوستام!!! حالا به یاد اون روزها حرف برو دوباره با هم یاد می گیریم!!!

...بزرگترین هدیه تو به دیگران

نه تو می مانی و نه اندوه
و نه هیچیک از مردم این آبادی...
به حباب نگران لب یک رود قسم،
و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت،
غصه هم می گذرد،
آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند...
لحظه ها عریانند.
به تن لحظه خود، جامه اندوه مپوشان هرگز.

سهراب
...بزرگترین هدیه تو به دیگران
TaranehhaGroups www.Hamtarane.com




--

BE KIND TO EACH OTHER
GOD LOVES YOU
 

شک

هیزم شکن صبح از خواب بیدار شد و دید تبرش ناپدید شده.

شک کرد که همسایه اش آن را دزدیده باشد. برای همین تمام روز او را زیر نظر گرفت.

متوجه شد همسایه اش در دزدی مهارت دارد. مثل یک دزد راه می رود. مثل دزدی که می خواهد چیزی را پنهان کند پچ پچ می کند. آن قدر از شکش مطمئن شد که تصمیم گرفت به خانه برگردد لباسش را عوض کند و نزد قاضی برود.

اما همین که وارد خانه شد تبرش را پیدا کرد. زنش آن را جا به جا کرده بود.

مرد از خانه بیرون رفت و دوباره همسایه را زیر نظر گرفت و دریافت که او مثل یک آدم شریف راه می رود حرف می زند و رفتار می کند.

جوان ثروتمند و پند عارف

  جوان ثروتمندی نزد عارفی رفت و از او اندرزی برای زندگی نیک خواست.

 

    عارف او را به کنار پنجره برد و پرسید: چه می بینی؟
گفت: آدم هایی که می آیند و می روند و گدای کوری که در خیابان صدقه می گیرد
بعد آینه بزرگی به او نشان داد و باز پرسید: در آینه نگاه کن و بعد بگو چه می بینی؟
گفت: خودم را می بینم !
عارف گفت: ....

 

 

  دیگر دیگران را نمی بینی !
آینه و پنجره هر دو از یک ماده ی اولیه ساخته شده اند : شیشه
اما در آینه لایه ی نازکی از نقره در پشت شیشه قرار گرفته و در آن چیزی جز شخص خودت را نمی بینی
این دو شی شیشه ای را با هم مقایسه کن :
وقتی شیشه فقیر باشد، دیگران را می بیند و به آن ها احساس محبت می کند.
اما وقتی از جیوه (یعنی ثروت) پوشیده می شود، تنها خودش را می بیند
تنها وقتی ارزش داری که شجاع باشی و آن پوشش جیوه ای را از جلو چشم هایت برداری،
تا بار دیگر بتوانی دیگران را ببینی و دوستشان بداری

انوشیروان ساسانی

وقتی کارگزاران انوشیروان ساسانی در حال بنا کردن کاخ کسرا بودند به او اطلاع دادند که برای پیشبرد کار ناچارند برخی از خانه هایی که در نقشه بارگاه ساسانی قرار گرفته اند را نیز به قیمتی مناسب خریداری و سپس ویران کنند تا دیوار کاخ از آنجا بگذرد، اما در این میان پیرزنی هست که در خانه ای گلی و محقر زندگی می کند و علیرغم آنکه حاضر شده ایم منزلش را به صد برابر قیمت واقعی اش از او خریداری کنیم باز راضی نمی شود . چه باید کرد؟ انوشیروان گفت " از من نپرسید که چه باید کرد . خودتان بروید و بنا به رسم عدالت و روح جوانمردی که همهء ما ایرانیان داریم با او رفتار کنید " . کسانی که از ویرانه های کاخ کسرا (ایوان مداین) بر لب دجلهء عراق دیدن کرده اند حتما دیوار اصلی کاخ را هم دیده اند که در نقطه ای خاص به شکل عجیبی کج شده و پس از طی کردن مسیری اندک باز در خطی راست به جلو رفته است . این نقطه از دیوار همان جاییست که خانهء پیرزن تنها بود و بنای کاخ را به احترام حقی که داشت کج ساختند تا خانه اش ویران نشود و تا روزی هم که زنده بود همسایهء دیوار به دیوار پادشاه ماند . از آن زمان هزاران سال گذشته است اما دیوار کج کاخ کسرا باقی مانده است تا نشانهء روح جوانمردی مردم ایران و عدل پادشاهانشان در عهد ساسانی باشد.
دیوار کج کاخ کسرا بر جای مانده است تا یادآور آن پیرزن تنها و نماد روح جوانمردی مردم ساسانی و نشانهء عدل و عدالت انوشیروان باشد
.

سفرنامه رضوی

السلام علیک یا ثامن الحجج 

 

این جا حرم ثامن الحجج علی ابن موسی ارضا (ع) است ، جای همهی مشتاقان در مشهد مقدس خالی ؛ مردم عاشق از دور و نزدیک پروانه وار گرد شمع محبت عالم آل محمد (ص) در حرکتند. حرم امام هشتم همان طراوت و آرامش و وقار همیشگی را دارد . تمام صحنها و منارهها و ایوانهایش با آدم حرف می زنند گل و بوتهها روی کاشیها انسان را از تمام آلودگیها به سایهسار تفکر و معنویت دعوت میکند . گویی انسانها میآیند تا در آنجا آرامش را بنوشند و به همین خاطر است که زیر آن سقف چه سیاستمدار و چه نجار چه کشاورز و چه محصل و چه تاجر..... همه به یک کار مشغولند و آن پیرایش درون.

کاش کلمات زیادی برای نوشتن داشتم و راه وصل بیشتر بلد بودم تا به راحتی مکنونات دلم این بار نه از طریق بیان بلکه با قلم بنان برای شما عاشقان شیوا دل ترسیم می کردم و همین را نیز از آقا و مولایم خواستار شدم . امید دارم عنایت فرماید تا بگویم که میان من و معشوق چه گذشت .

گاهی با هزار مقدمه و موخره جور در نمی آید . تو بری مشهد و گاهی بدون هیچ التماسی می شوی . زائر

یکی می گفت من تا به حال به زیارت آقا نیامده ام شما را به خدا مرا برسانید به کنار مرقد شریف تا ناگفته هایم را با آقا در میان بگذارم و او چقدر از این اتفاق که برایش افتاد خوشحال بود . عاشقان آقا این جا بارگاه رضوی است .کلام مشترک همه زائران یک کلام است والسلام آن هم السلام علیک یا اباالحسن علی ابن موسی الرضا المرتضی ، تو نیز بگو تا این حلوای تنتنانی را خورده باشی و گوی سبقت را برده باشی .

این چه شوری است و این چه انرژی است؟ که بدون هیچگونه تبلیغات و تیزر تلویزیونی و یا بدون هرگونه منافع مادی

مردم را از اقصا نقاط دنیا به اینجا می کشاند .

 

دلم و گره زدم به پنجرت دارم میرم                        

                          دوست دارم تا من میام زود گره هام و وا کنی

رضایت زائران نوروزی وشهروندان مشهدی از خدمات شهرداری مشهد

با توجه به اجرای طرح های استقبال از بهار در شهر: 

هرساله به برکت وجود بارگاه منور امام رضا(ع) خیل عظیمی از زائران از جای جای ایران به پایتخت معنوی ایران سفرمی کنند، زائرانی که حضورشان، نوعی برکت برای شهر مشهد محسوب می شود.

در ایام نوروز امسال زائران و مسافران بسیاری به مشهد مقدس آمدند تا لحظه تحویل سال و نوروز را در جوار بارگاه منور رضوی آغاز کنند. از همین رو از ماه ها پیش شهرداری مشهد با برنامه ریزی های گسترده و بسیج عمومی نیروهای خود کوشید زمینه لازم برای میزبانی شایسته و استقبالی گرم از زائران امام هشتم(ع) را فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، نتیجه این تلاش ها نیز همگی در ایجاد طراوات و شادابی در شهر و رضایت خاطر زائران و مسافران نوروزی و شهروندان مشهدی نمود یافت.
برپایی 11 ایستگاه بهارانه و ازائه خدمات متنوع آموزشی، علمی، تفریحی، فرهنگی، نصب بیش از 500 المان نوروزی موقت و دائم در میادین شهر و ورودی های مشهد، آماده باش تمام نیروی خدماتی شهرداری به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران در ایام نوروز، همچنین برپایی22 ایستگاه استقبال از زائر و تجهیز کمپ های طرق،‌ بابا قدرت، مرکز اسکان وحدت، مرکز شهید خورشیدی و همچنین مرکز اسکان جمهوری اسلامی، برپایی جنگ های شبانه در بوستان های محلی و کمپ های زائران، اجرای تئاتر خیابانی در ده بوستان مشهد، فعالیت فرهنگسراهای ایمنی، بهشت، غدیر، کودک و آینده و زیارت، چاپ کتابچه و کتاب های راهنمای زائران و توزیع آن در مبادی ورودی شهر از فعالیت ها و اقداماتی است که در حوزه فرهنگی انجام شده است.
از آنجا که مخاطب طیف گسترده خدمات در بخش های مختلف شهرداری زائران و مجاوران شهر مشهد بودند؛ به سراغ آنان رفتیم و نظر آنان را در خصوص خدماتی که در شهر ارائه شده است؛ جویا شدیم.
فصل بهار تمام عیار به مشهد آمده است

مصطفی احمدی، 32 ساله؛ کارمند به همراه خانواده خود در حاشیه بولوار فرودگاه در حال عکس گرفتن از المان سیبی است که در کنار فضای سبز جانمایی شده است. وی که از تبریز به مشهد آمده در خصوص زیباسازی فضای شهر می گوید: بعد از قم، تهران و شاهرود؛ دیروز به مشهد رسیدیم. خیلی شهر را نگشتم اما در مسیری که به حرم منتهی می شد؛ چند مجسمه و المان زیبا را مشاهده کردم. به نظر من امسال شهر مشهد چهره ای متفاوت تر از هر سال به خود گرفته است. نشانی این تفاوت را می توان در فضاآرایی های متفاوت این شهر با دیگر شهرهایی دانست که در راه از آن ها دیدن کردم. با کاشت گل های رنگارنگی که در هر میدان شهر قابل مشاهده است، گویی فصل بهار تمام عیار به مشهد آمده است.
اطلاع رسانی های شهری پررنگ تر شود: 

 خانم سلیمانی نژاد 47 ساله، در گوشه ای از خیابان مشغول خواندن آدرسی است که روی کاغذ نوشته شده، او یک هفته ای است از کرمان به مشهد آمده و در خصوص خدماتی که ارائه شده می گوید: مشهد همانند خانه ای برای زائران امام هشتم(ع) است که حیاط آن واقعا زیبا و دلنشین طرح ریزی و رنگ آمیزی شده است. تنوع گل های کاشته شده در شهر فصل بهار را به رخ می کشد و المان هایی که در همه جای شهر به خوبی قابل مشاهده است، به زیبایی آن افزوده است. وی به آدرسی که در دست دارد اشاره می کند و می گوید: تنها اگر اطلاع رسانی از طریق تابلوهای شهری بیشتر شود؛ به زائرانی که با مشهد آشنایی چندانی ندارند؛ کمک شایانی می کند.
ایستگاه های بهارانه ابتکار جالب شهرداری مشهد: 

 استخانم رحمتی فرد؛ 56 ساله از آستارا مشغول انجام تست دیابت در غرفه سلامت و غربالگری دیابت ویژه بانوان در ایستگاه بهارانه واقع در کوهسنگی است. وی می گوید: این طور که این تست نشان می دهد؛ باید تحت نظر پزشک قرار گیرم ولی گمان می کردم مشکلی متوجه من نیست. اگر به این ایستگاه نمی امدم متوجه چنین مشکلی نمی شدم. ابتکار ارائه خدمات پزشکی در این ایستگاه بسیار جالب است که در هیچ شهر دیگری ارائه نشده است. غرفه های صنایع دستی؛ آشپزی سنتی و مشاوره های خانواده و تغذیه نیز بخش های جالب دیگری بود که در این ایستگاه نظرم را به خود جلب کرد. البته به دلیل خدمات مفیدی که این ایستگاه ها ارائه می کنند، ازدحام زائران زیاد است و به نظرم اگر تعداد این ایستگاه ها بیشتر شود؛ مورد استقبال و استفاده بیشتری قرار می گیرد.
استقبال خوب شهروندان و زائران نشان از رضایت آنان از اقدامات استقبال از بهار شهرداری است.

کاشت گل ، باعث نشاط اجتماعی در شهرمان مشهد شده است

گل کاری های انجام شده در آستانه نورز  توسط شهرداری مشهد  باعث شد تا شهر حال و هوای بهاری به خود بگیرد. و افزایش سطح گل کاری ها و نصب گلدان های گل در نقاط مختلف شهر در بهار91 نیز  موجب ایجاد فضای شادی و نشاط در شهر شد.که باهم می بینیم    

 

 

 

سفرنامه کیش نوروز ۹۱

 

 یکی از نعمتهای بزرگی که خدا به ما ایرانی ها داده جزیره کیش هست و.کیش یه جزیره مرجانی هست که دوروبرش آبه ! 

 کیش ( قیس) جزیره ای به وسعت 91 کیلومترمربع در آبهای نیلگون خلیج فارس چون نگینی بر دل آبی آبها آرمیده است. جزیره ای که از حیث شرایط اقلیمی به کمتر نقطه ای از این جهان رنگارنگ شبیه است. زمینی صاف و مسطح با افق دیدی وسیع ، دریایی زلال ترو شفاف تر از آینه و گرم تر از جاری رگ . شهری که از حیث بافت شهری به هیچ شهر دیگر ایران نمی ماند. آنچنان مهندسی ساز که انسان را به فکر وا می دارد که آیا اینجا ایران است؟ گرمایی دل پذیر با آن شرجی دل انگیزش که انگار در میان آب و هوا زیست می کنی. انگار دو زیست شده ای! می مانی که اگر شش داری پس چگونه تنفس می کنی و اگر آبشش داری چرا شبیه هیچ گونه آبزی ای نیستی! شهری آزاد آنچنان آزاد که هیچ ماموری یا پلیسی به طور محسوس رویت نمی کنی .مناطق دیدنی برای آنان که دستشان در جییبشان می رود و خرج کردن را خوب بلد هستند در این جزیره زیبا فراوان است. بد نیست لا اقل بدانید به طور مثال ورودیه برای تماشای هتل داریوش و یا مجموعه دلفین ها بیست و پنج هزار تومان نا قابل است! اما از همه کم خرج تر ( فقط 1000 تومان پول کرایه تاکسی!) رفتن به بازارها من جمله پردیس 1 و2 است که هم فال است و هم تماشا. بازار که چه گویم بیشتر به سالن مد می ماند .

هر چه گویم از این نگین زیبای خلیج فارس کم گفته ام . تا چشم نبیند ، نپذیرد! پس لا اقل برای یک بار هم که شده دیدن این جزیره زیبا ولی پر خرج را به همه دوستان توصیه می کنم.

 

نمونه ای از پیاده روهای جزیره

تقریبا در روبروی بازار زیتون، یک بلوار وجود داره که به سمت دریا میره.  اگر همون بلوار رو ادامه بدید، به اسکله تفریحی می رسید. یک اسکله چوبی بزرگ که مقدار زیادی در دل دریا پیش رفته. قدم زدن بر روی این اسکله هم بسیار لذت بخشه و حتی می تونید روی اون ماهیگیری کنید. در روبروی این اسکله می تونید کوههای ساحل مقابل که همون بندر آفتاب هست رو ببینید. مخصوصا اگه تازه باران زده باشه و هوای خیلی تمیز باشه، در این قسمت، منظره دریای فیروزه ای و کوههای مقابلش بسیار زیبا خواهند بود. این اسکله دارای شاخه هایی هم هست که در برخی از اونها، کشتی های کوچک تفریحی وجود داره که یک ساعت مسافرها رو به تفریح در اطراف جزیره می برن و روی اونها، موسیقی اجرا میشه. بعضی از اونها، دارای کف شیشه ای هستند که می تونید کف دریا رو ببینید. البته سوار شدن به اونها، در شبها هم جالبه. کیش - نمایی از اسکله تفریحی چوبی

نمایی از اسکله تفریحی چوبی

کیش - ساحل سمت غربی اسکله تفریحی

ساحل سمت غربی اسکله تفریحی

در جهت شرقی این اسکله و در کنار ساحل، یک ساختمان کوچک قرار داره که مربوط به سینمای چهار بعدیه. . از یک عینک مخصوص برای دیدن فیلم باید استفاده کرد. صندلیها رو به صورت سکویی و پله کانی تعبیه کرده اند. این صندلیها قابلیت لرزش یا تکان خوردن دارند. در هنگام تماشای فیلم، اگر صحنه ای مثل زمین خوردن تصادف، برخورد و ... داشت، این صندلیها هم تکان می خورند تا حس فیلم به انسان دست بده. خود فیلم هم به صورت سه بعدی پخش میشه. در کنار اسکله، رستورانهای خوبی هم در فضای باز وجود داره.

سمت شرقی اسکله تفریحی کیش

سمت شرقی اسکله تفریحی 

اگر از همین قسمت ادامه بدید، به یک فضای نسبتا بازتر می رسید که چند ایستگاه تحویل دوچرخه ومو تور کرایه در اونجا وجود داره. . در کنار جاده ساحلی کیش، یک جاده آسفالته کوچک برای دوچرخه سواری ومو تور سواری  وجود داره که دوچرخه سواری در این جاده مخصوصا در شب بسیار لذت بخشه. در همون بخش کنار ساحل، تفریحات مختلفی مثل جت اسکی، موج سواری، سوار شدن به انواع قایق و ... . مکان تفریحی دیگه، پارک دلفینهاست . این پارک تقریبا نزدیک بازار مرجان و کنار پارک پرندگان قرار داره.

به غیر از این مکانهای تفریحی، یک سری رستوران هم وجود دارن که تقریبا هر شب، برنامه های موسیقی زنده برگزار می کنن که به همراه شام این برنامه ها اجرا میشن. . یک سری کشتی تفریحی هم وجود داره که روی اونها هم برنامه شام، موسیقی زنده، کف شیشه ای برای دیدن حیوانات و گیاهان دریایی و ...بعد از تموم اینها، باید حتما از فضاها و نقاط دیدنی جزیره صحبت کنم. زیبایی در کنار آرامش، دو کلمه ای هستند که توصیف کننده واقعی این مکانها هستند. وقتی که از بخش اصلی جزیره، به سمت غرب حرکت کنید، در کنار جاده اصلی، تابلوی شهر زیر زمینی کاریز رو می بینید. به علت گرم بودن محیط جزیره، در زیر زمین، حجره ها و راهروهای زیادی ایجاد کردن که یک محیط خنک و بینهایت زیبا به وجود آورده.  این راهروها، شاخه های مختلفی هم دارند که محیط اونجا رو بزرگتر و زیباتر کرده. در بعضی از بخشها، تخت گذاشتن تا مسافرها بتونن در اونجا پذیرایی بشن و از محیط لذت بیشتری ببرن. در مسیر این راهروها، مسیر آبراههای زیرزمینی هم وجود داره که اونها هم به طراوت بیشتر این مکان کمک می کنند. 

 

 

سفرنامه کیش

سفرنامه کیش

 

شهر قدیمی حریر و درخت سبز  که هردو روبروی هم قرار دارند . اون درخت واقعا زیبا است  و 300 سال عمر دارد و شهر حریر هم 1500 ساله هست  که بیشتر شبیه یک خونه بود تا شهر 

سفرنامه کیش

سفرنامه کیش

سفرنامه کیش

 

سفرنامه کیش

  سفرنامه کیش

نمایی از شهر زیرزمینی کاریز

نماهایی از راهروهای شهر زیرزمینی کاریز کیش

نماهایی از راهروهای شهر زیرزمینی کاریز کیش

نماهایی از راهروهای شهر زیرزمینی کاریز کیش

نماهایی از راهروهای شهر زیرزمینی کاریز

قبل از رسیدن به این شهر زیرزمینی، اگر به سمت راست(شمال جزیره) حرکت کنید، به یک جاده زیبای کوچک ساحلی می رسید که دقیقا در سمت چپ اون، شهر تاریخی حریره قرار داره. اون یک شهر بسیار قدیمیه که خبر از یک تمدن کهن در گذشته های بسیار دور در جزیره میده. عمارت اعیانی و حمام، تقریبا دو تا از تنها ساختمانهای باقیمانده هستند.

نمایی از عمارت اعیانی کیش

نمایی از عمارت اعیانی

نمای درونی عمارت اعیانی کیش

نمای درونی عمارت اعیانی

نمای جانبی عمارت اعیانی کیش

نمای جانبی عمارت اعیانی

نمایی از حمام شهر تاریخی حریره

دقیقا روبروی این مکانها و در جهت مقابل خیابان، بندر ساحلی قرار داره که دیوارهای اون هنوز باقی موندن و با شرحی که روی تابلو وجود داره میشه نوع زندگی و موقعیت اجتماعی مردم اون زمان رو فهمید.

بندر شهر تاریخی حریره کیش

بندر شهر تاریخی حریره

تابلوی شیشه ای مشخصات بندرگاه کیش

تابلوی شیشه ای مشخصات بندرگاه

اگر از همینجا در جاده ساحلی، به سمت غرب جزیره ادامه مسیر بدید، در نقطه شمال غربی جزیره که به شکل یک دماغه هست، به مکانی به نام کلبه هور می رسید. شاید اسم این مکان از قدیم روی اون گذاشته شده ولی در اونجا نباید دنبال آثار خاصی بگردید. چیزی که در اونجا جلب توجه می کنه، آرامش وصف ناپذیر، تخت سنگهای مرجانی که روی خشکی و دریا قرار دارن، آب بسیار زلال و شفاف و ماهی های رنگارنگ هست که آدم رو مجاب می کنه تا دقایقی در اونجا توقف کنه و از دیدن این همه جاذبه های طبیعی لذت ببره.

موقعیت های مختلف منطقه کلبه هور

سنگهای مرجانی در منطقه ساحلی کیش

سنگهای مرجانی در منطقه ساحلی

اگر جاده کنار کلبه هور رو به سمت غرب جزیره بازهم ادامه بدید، به محل به گل نشستن کشتی یونانی می رسید. غروب آفتاب در این بخش از جزیره از قدیم الایام معروف بوده. اخیرا در اونجا فضای سبز به همراه آلاچیق های زیادی ایجاد کردن ولی به هر حال مکان تقریبا شلوغیه. این کشتی یونانی، یک کشتی قدیمیه که از چندین سال پیش در اونجا به گل نشسته و دیگه به حال خودش رها شده. اونجا یک تابلوی بزرگ نصب کردن و اطلاعات اون رو کامل ارائه دادن.

کشتی یونانی به گل نشسته کیش

کشتی یونانی به گل نشسته

فضای سبز و آلاچیق های ساحل کشتی یونانی کیش

فضای سبز و آلاچیق های ساحل کشتی یونانی

بعد از این قسمت، می تونید با ماشین، همین مسیر رو که به جاده جهان معروف هست ادامه بدید که به این ترتیب، یک دور کامل می تونید جزیره رو بگردید.



بندرگاه جزیره کیش

نمایی از کیش از بالای مجسمه پنگوئن

محوطه ساحل نزدیک بازار مرجان


 نمایی از بازار پردیس ۲

                      
      

 رستوران  شاندیز صفدری.

.

یک سالن غذا خوری بزرگ که ختم میشد به یه سن محیط خیلی شاد و خوبی بود که گروه موزیک به اتفاق همکارانشون  ترتیب داده بودند

این گروه از هرانگشتش یه هنر می بارید و هم از دهنش . چون همه سازها رو که به فکرتون میرسه ماهرانه زد ندخوندندام از ( ویالون - سنتور - ضرب - گیتار - نی , ... ) و جمعیت حاضر هم با نغمه "ایول ایول گروه روتشویق نمودند

یک ساعتی طول کشید تا غذا رو بیارن ولی چون گروه موسیقی مجلس رو گرم کرده بودن وهنر مندا

اونقدر تحرک داشتند و خسته می شدند که هی جاهاشون رو عوض میکردند و استراحت میکردند .

 .خلاصه سرتون رو درد نیارم اگه خیلی دلتون گرفته بود و دلتون یه محیط شاد می خواست و برا هر نفر هم حدود ۴۰هزار تومن می خواستین خرج کنین و به یاد آهنگهای جدیده و قدیمی و عربی ... شادی کنید و دست بزنید و خودتون رو تکون بدید بشرط اینکه از رو صندلیتون جدا نشید یه سر به شاندیز صفدری کیش بزنید .

ضمنا چیزی که بیشتر از همه اونجا برام جذابیت داشت شادی همه بود امیدوارم این امکان برای همه هموطنانمان در جای جای ایران عزیز مهیا بشه البته ارزونتر .

   

شادی و نشاط در شهر

 

طرح استقبال از بهار۹۱ توسط شهرداری مشهد   شادی و نشاط را در شهر القاء نمود  

 

این روزها با توجه به فرارسیدن سال نو حال و هوایی دیگر در شهرمان مشهد  حاکم است، تکاپوی بخش های مختلف شهرداری مشهد  برا ی فضا آرایی شهری از جمله ی این صحنه ها است که به وضوح می توان در جای جای شهرآن را مشاهده کرد ارائه المان ها ی جدید متناسب با ایام نوروز و گل آرایی شهری از جمله مواردی است که در این روزها شاهد آن هستیم .

د راین راستا با توجه به اهمیت برنامه های استقبال از بهار شهرداری مشهد در ایام نوروز ۹۱ گشت وگذاری در شهر داریم 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیامهای نوروزی شما

 

 

خدایا در واپسین روزهای سال ، دلمان را در جویبار زلال رحمت چنان شستشو ده که هر جا نفرت است دوستی ، هرجا یاس  است  امید ؛ هرکجا زخم است درمان جای گیرد . سال نو مبارک . 

 

پرودگار ا در سال جدید به زندگی دوستان و آشنایان ، نشاط ، به عشقشان ثبات ؛ به عهد ومهر شان وفا ،به عمر شان عزت به رز قشان صحت عطا فربفرما ،سال نو مبارک  

 

سلام وقتی یا مقلب القلوب .... دلت را لرزاند . وقتی آوای خوش یا مدبر الیل را زمزمه کردی ویا د یا محول الحول دگرگونت کرد . برای ما هم بخواه از آن بخشنده بی همتا

حول حالنا الی احسن الحال ...

سال نو مبارک  

 

آرزو دارم نوروزی که در پیش رو دارید ، آغاز روزهایی با شد که آرزو دارید .

از پنجره روزگار ، ....به درخت عمر که مینگرم خوش تر از یاد عزیزان ثمری برآن نیست ، یا دتان خوش ، جانتان سلامت ، عیدتان مبارک  

 

پرودگار را ؛به خواب دوستانم آرامش ، به بیداریشان آسایش ، به زندگی شان  نشاط به عشق شان ثبات ،به مهر شان وفا به عمرشان عزت ، به رزقشان برکت وبه وجود شان صحت  عطا بفرما .آمین سال جدید مبارک  

 

نوروز فرخنده بر روزگار خرمتان مبارک وبهار شوق انگیز بر قامت سبز وجودتان شکوفه باران باد . 

 

در بهشت زمین ودر جوار امام مهربانی ها  ؛ نوروزی آسمانی برایتان آرزو می کنم . 

آدما کوچک هستن ؛دوست دارن برای والدین شون هدیه بخرن  ولی پول ندارن ،  بزرگ می شن پول دارند ولی وقت ندارند .وقتی پیر می شن هم پول دارند هم وقت  ولی آنها را ندارن  

بهار بستر مهراست ومعرفت ؛ قصه هستی است ؛حکایت وابستگیها وفراموشی ها خستگیها ؛ بهار با تمام رمز وراز وزیبایش بر شما مبارک 

بهار یک نقطه دارد ،نقطه آغازبهار زندگیتان بی انتنها باد . نوروز بر شما مبارک  

 

زندگی فصل کوتاه هیست از حیات جاودانه ومن بی دلیل عشق خواهم ورزید ودوست خواهم داشت حتی اگر صدا قلبم شنیده نشود با شد که در بهار ی دیگر باز بر لب برگه مهربانی گرد آییم  ؛عید باستانی مبارک   

از خالق بهار ؛ سعادت ؛سلامتی وسرافرازی براتون آرزو مندم