ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

سریعترین اتومبیل دنیا

 کسانیکه به دنیای اتومبیل علاقه مند هستند که حداکثر سرعت ، شتاب یا حتی زمان متوقف شدن ( قدرت ترمز ) یک اتمبیل از عواملی هستند که می توانند یک اتومبیل را در بین بزرگان این صنعت مطرح کنند. حال اگر قرار باشد سریعترین اتومبیل جهان را انتخاب کنید چه روشی را انتخاب می کنید. 

 .

 

حداکثر سرعت یکی از مقادیری است که اندازه گیری می شود. اما بیشتر کمپانی ها نمی توانند اطلاعات دقیق از حداکثر سرعت اتومبیل تولیدی خود بدست آورند. چون فراهم کردن فراهم کردن همه شرایط لازم برای اینکه بتوان یک اتومبیل را به حداکثر سرعت خود رساند مشکل است. شرایطی مانند باد مخالف شرایط جاده و ... مانع از اندازه گیری های دقیق و عادلانه می شود. اما یک عامل مهم دیگر برای ارزیابی یک اتومبیل شتاب آن است. برای تعیین شتاب زمانی را که طول می کشد تا اتومبیل از حالت سکون به یک سرعت مشخص برسد را اندازه می گیرند.
هنوز بهترین روش اثبات شده برای تست سرعت یک اتومبیل آزمایش شتاب از حالت سکون تا 100 مایل بر ساعت ( معادل 160 کیلو متر بر ساعت ) و توقف بلافاصله از 160 کیلومتر در ساعت تا حالت سکون است با این آزمایش بیشتر قابلیتهای اتومبیل را می توان ارزیابی کرد.

1- اولتیما GTR

این ابر اتومبیل تازه وارد نسخه بازسازی شده برای جاده از اتومبیل مسابقه ای یک کمپانی انگلیسی است که یک موتور تقویت شده شورولت خورجینی 8 سیلندر است و 730 اسب بخار توان تولید می کند این ابر اتومبیل 0 تا 96 کیلومتر در ساعت را در 2.6 ثانیه طی می کند و در زمان 5.3 ثانیه از جالت سکون به 160 کیلومتر در ساعت رسید و با سرعت 2.6 ثانیه طول کشید تا به بایستد. البته بدون سیستم الکترونیکی و سیستم ترمز این رکورد ثبت شده است.

2- بوگاتی ویرون

قرار گرفتن در رده دوم هیچ چیز از قابلیتها و نام این اتومبیل کم نمی کند. این اتومبیل مفاهیم جدیدی برای یک ابر اتومبیل تعریف کرده است. در حالیکه رقبای این اتومبیل فضای داخلی تنگ، پر سر و صدا و گرمی داشتند. ویرون راحتی ولذت را برای سرنشینان فراهم می کند. و زمانیکه داخل آن هستید از فضای لوکس و زیبای آن لذت می برید. ویرون 2 تن وزن دارد که در بین رقبا از همه سنگینتر است. و حتی با این وزن زیاد رکورد 9.9 ثانیه را برای 0-160-0 کیلومتر ثبت کرد.ویرون حداکثر سرعتی برابر 407 کیلومتر بر ساعت دارد. این اتومبیل در حال حاضر سریعترین ابر اتومبیل دنیا از نظر حداکثر سرعت می باشد. اما نیروی محرکه این ارابه آتشین از یک موتور 16 سیلندر بدست آمده است که توان 1001 اسب بخار می تواند تولید کند. اگر در مورد این اتومبیل اطلاعات بیشتری می خواهید مقاله گرانترین اتومبیل های جهان را در یاد بگیر دات کام بخوانید.

3- اریال اتم

با پولی که برای خرید یک پورشه کاررا GT فراهم کرده اید می توانید یک دو جین از این اتومبیل ها را بخرید. اتم بوسیله یک کمپانی کوچک انگلیسی با حدود 10 نفر پرسنل ساخته شده است! موتور آن از هنوندا سیویک Type-R گرفته شده است و بوسیله سوپر شارژر تقویت شده است تا 300 اسب بخار توان تولید کند. اما این اتومبیل کوچک یک برگ برنده دیگر هم دارد و آن وزن 456 کیلوگرمی آن است اتم می تواند از صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را در 2.9 ثانیه طی کند. و رکورد 0-160-0 کیلومتر آن 10.8 ثانیه بود.

4- فراری انزو

این خودرو افسانه ای رکورد 0-160-0 کیلومتر در ساعت را با زمان 10.9 ثانیه را ثبت کرد. این اتومبیل برای مقابله با ابر اتومبیل آشنای مک لارن که زمان رکورد دار حداکثر سرعت بود ساخته شده است.

5- مک لارن F1

این ابر اتومبیل فقط به یک دلیل ساخته شده است آنهم این است سریعترین بودن! رکورد های این اتومبیل برای سالها دست نیافتنی بود. موتور 12 سیلندر خورجینی آن 627 اسب بخار تولید می کند که حداکثر سرعت 386 کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان می آورد. زمان 0-160-0 کیلومتر آن برابر 11.5 ثانیه بود.

6- پورشه کاررا

قویترین پورشه ای که تا کنون ساخته شده و به تولید انبوه رسیده این مدل است موتور 5.7 لیتری آن که در مرکز اتومبیل نصب شده است یک موتور 10 سیلندر خورجینی با تکنولوژی بسیار پیشرفته می باشد. قسمت های زیادی از این اتومبیل از فیبر کربن ساخته شده است تا وزن آن کاهش یابد از این ابر اتومبیل تا کنون 1270 دستگاه فروخته شده است که باعث شده موفقترین ابر اتومبیل از این جهت باشد. زمان ثبت شده برای این اتومبیل 11.6 ثانیه است.

7- پاگانی زوندا

یک ایتالیایی با قلب آلمانی! یکی از عجیب ترین ابر اتومبیل هایی که به تولید انبوه رسید است. موتور مرسدس بنز 7.3 لیتری AMG قدرت 555 اسب بخار تولید می کند. برای سرعت گرفتن تا 96 کیلومتر در ساعت 3.4 ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت 354 کیلومتر در ساعت برای آن به ارمغان می آورد

آفلین

 

             

 

بدون شرح - شماره  14


 
بدون شرح - شماره  14


 

بدون شرح - شماره  14


 

بدون شرح - شماره  14
 
بدون شرح - شماره  14


 

بدون شرح - شماره  14


 

بدون شرح - شماره  14


 

بدون شرح - شماره  14


 

بدون شرح - شماره  14
 
بدون شرح - شماره  14
 

بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه های اتومبیل است و بنا به قانون مصوب 26/9/1347 و برای هماهنگی با سیستمهای حمایتی در جهان ، این بیمه اجباری شد .

به موجب ماده یک قانون شخص ثالث ، کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی و انواع یدک و تیلر متصل به وسایل مزبور و قطارهای راه آهن – اعم از اینکه اشخاص حقوقی باشند – مسئول جبران خسارتهای بدنی و مالی ای هستند که در اثر حوادث وسایل نقلیه مزبور و یا محمولات آنها به اشخاص وارد شود و نیز مکلفند مسئولیت خود را از این جهت نزد یکی از شرکتهای بیمه داخلی بیمه نمایند .

بیمه شخص ثالث یک بیمه مسئولیت است به این صورت که مسئولیت راننده را در مقابل اشخاص دیگر بیمه می کند . حال چرا می گویند شخص ثالث ؟ علتش آن است که اصولاًٌ در بیمه همواره دو طرف بیمه گر و   بیمه گذار را داریم در حالیکه در اینجا شخص دیگری وارد می شود که نه بیمه گر است و  نه بیمه گذار و اگر خسارتی به او وارد شد ، زیان وارده جبران می شود ، لذا می شود طرف سوم و ثالث . اصطلاح شخص ثالث تنها مربوط به افراد نمی شود و اگر اتومبیل بیمه شده با اتومبیل و یا شئ دیگر نیز برخورد کند و به آن خسارت بزند ، آن خسارت نیز از طریق شخص ثالث قابل جبران است . در واقع عنوان شخص ثالث در اینجا به طرف سوم قضیه ( که نه بیمه گر است و نه بیمه گذار ) اطلاق می شود .
 

خطرات اصلی مورد پوشش:

در بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه دو نوع پوشش جانی و مالی وجود دارد. در واقع حداقلی که در قانون برای این بیمه تعیین گشته است تعهد اصلی بیمه گر است که بیمه اجباری نیز نامیده می شود .

پوشش جانی حداکثر خسارتی است که در صورت بروز حادثه جانی برای شخص ثالث خسارت دیده پرداخت می گردد . پوشش مالی حداکثر خسارتی است که در صورت بروز حادثه مالی برای شخص ثالث خسارت دیده پرداخت می گردد . خسارتهای وارد به اشخاص ناشی از تصادف ، سقوط ، آتش سوزی یا انفجار وسیله نقلیه ای که دارای بیمه شخص ثالث است و نیز خسارتهایی که از محمولات وسیله نقلیه مذکور به اشخاص ثالث وارد می شود .
 
1- خسارتهای وارده به سرنشین غیر قانونی وسایل نقلیه .
2- 
خسارتهای وارد به بیمه گذار یا کالاها ، اموال ، اجناس ، ساختمانها و وسایل نقلیه تحت مالکیت یا تصرف  بیمه گذار .
3- 
خسارت های وارد شده به محمولات وسایل نقلیه مورد بیمه .
4- 
خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث در هنگام بارگیری یا باراندازی محمولات وسایل نقلیه مورد بیمه .
5- 
خسارت های ناشی از خطرات اجتناب ناپذیر نظیر جنگ ، سیل و زلزله .
6- 
خسارت های مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از تشعشعات اتمی و رادیو اکتیو .
7- 
خسارت های ناشی از محکومیت جزایی و پرداخت جرایم .
8- 
خسارت های ناشی از حوادث که در خارج از کشور اتفاق می افتد . 
 
 خطرات اصلی بیمه حوادث سرنشین
 
خطرات مورد تعهد :

چنانچه سرنشین وسیله نقلیه بیمه شده در اثر حوادث مشمول بیمه جان خود را از دست داده یا مصدوم و مجروح گردد ، بیمه گر مبلغی بعنوان غرامت به بازماندگان بیمه شده ( در صورت فوت ) یا خود وی می پردازد . همچنین پرداخت هزینه های پزشکی افراد مصدوم به عهده شرکت بیمه است . 
 
 خطرات خارج از تعهد :1- بکار بردن وسیله نقلیه در مسابقات شرط بندی و آزمایشهای فنی و رانندگی .
2- 
حریق در اثر سوخت گیری اتومبیل .
3- 
خسارت های ناشی از خطرات اجتناب ناپذیر نظیر سیل ، زلزله ، جنگ ، انقلاب و غیره .
4- 
تشعشعات هسته ای و رادیو اکتیویته .

 یمه شخص ثالث یکی از بیمه های اتومبیل است و بنا به قانون مصوب 26/9/1347 و برای هماهنگی با سیستمهای حمایتی در جهان ، این بیمه اجباری شد .

خطرات اضافی مورد پوشش :در بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه همان پوشش های اصلی می تواند با افزایش سقف پوشش های جانی و مالی از حد بیمه اجباری به پوشش اضافی تبدیل گردد . مقادیر پوشش های جانی و مالی اضافی ازحد بیمه اجباری به بالا می باشند .

بیمه حوادث سرنشین و راننده :این پوشش خطر حادثه و فوت برای راننده وسیله نقلیه و سرنشینان  که مشمول تعریف ثالث زیان دیده قرار نمی گیرد ، پوشش می دهد . تأمین بیمه گر ، جبران هزینه های بیمارستان ، غرامت از کار افتادگی ، غرامت فوت راننده یا سرنشینان در مقابل حوادثی مانند آتش سوزی وسیله نقلیه واژگون شدن و برخورد با اشیای ثابت است .

به موجب ماده یک قانون شخص ثالث ، کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی و انواع یدک و تیلر متصل به وسایل مزبور و قطارهای راه آهن – اعم از اینکه اشخاص حقوقی باشند – مسئول جبران خسارتهای بدنی و مالی ای هستند که در اثر حوادث وسایل نقلیه مزبور و یا محمولات آنها به اشخاص وارد شود و نیز مکلفند مسئولیت خود را از این جهت نزد یکی از شرکتهای بیمه داخلی بیمه نمایند .

بیمه شخص ثالث یک بیمه مسئولیت است به این صورت که مسئولیت راننده را در مقابل اشخاص دیگر بیمه می کند . حال چرا می گویند شخص ثالث ؟ علتش آن است که اصولاًٌ در بیمه همواره دو طرف بیمه گر و   بیمه گذار را داریم در حالیکه در اینجا شخص دیگری وارد می شود که نه بیمه گر است و  نه بیمه گذار و اگر خسارتی به او وارد شد ، زیان وارده جبران می شود ، لذا می شود طرف سوم و ثالث . اصطلاح شخص ثالث تنها مربوط به افراد نمی شود و اگر اتومبیل بیمه شده با اتومبیل و یا شئ دیگر نیز برخورد کند و به آن خسارت بزند ، آن خسارت نیز از طریق شخص ثالث قابل جبران است . در واقع عنوان شخص ثالث در اینجا به طرف سوم قضیه ( که نه بیمه گر است و نه بیمه گذار ) اطلاق می شود .

هیچ مقامی ماندگار نیست

 تا توانستم  

                    ندانستم   

 

     

   چه سود؟ 

                                         

                                     چونکه دانستم  

                                                            توانستم نبود  

 

 

 

 هیچ مقامی ماندگار نیست چرا که اگر ماندگار بود امروزبه دست ما نمی رسید !

امور اداری

 

  

نیروی انسانی متخصص ، با تجربه و کارآمد غنی ترین و با ارزشمند ترین ثروت و دارایی هر اداره  محسوب می شود به نحوی که محققان و برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی ، قرن حاضر را قرن مدیریت تعالی نیروی انسانی و ارتباطات خواندند .
توجه به نیروی انسانی ماهر و خلاق و استفاده بهینه از نیروی فکر و مهارت های فردی هر یک از کارکنان ، هر سازمان را در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده و تحقق نظام شایسته سالاری سوق می دهد .

تا نظر شما چه باشد

خاشع

همیشه در حال جابجایی  کوه هستیم؟! ...

کوهی بس سنگین ...

بدون آنکه بدانیم ... 

کوه دلمان را می گویم !.... 


خوشا آنها که کوه دلشان در برابر آیات قرآن خاشع است ...


 اگر این قرآن بر کوهی نازل میشد هر آن می نگریستی ...

که در برابر آن خاشع می شد و از خوف خدا می شکافت ...


سوره حشر . آیه 21

عکس از ماشین های 2010

 

 Paris Auto Show 2010

 عکس ها در حال لود شدن میباشند...  شکیبا باشید!
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را بزنید.
 

































Paris Auto Show 2010



چطور با خودرو شخصی سفر امن داشته باشیم

 

 

 خودروهایی که عمر بیشتر آنها بیشتر از ۲۰ سال است و مسلما مدت زمانی از عمر مفید آنها گذشته و ایمنی کافی برای یک مسافرت بی خطر یا بی دردسر را ندارند. اگر به جمع این خودروها، خودروهای ارزان قیمت تولید داخل را (!) اضافه کنیم، خواهیم دید متأسفانه آنها هم به دلیل نامرغوب بودن برخی قطعات استفاده شده در تولیدشان از برخی خودروهای دارای سن ۱۵ -۱۰ سال و بیشتر نامطمئن تر هستندسفر در جاده هایی پر پیچ و شیب با مشکل کلاچ همراه شده و یا لنت ترمز آنقدر داغ می کند که دیگر ترمز خودرو به درستی عمل نخواهد کرد.اگر به این ماجراها نحوه رانندگی و برخورد با سایر وسایل نقلیه را اضافه کنیم که هزینه حمل ونقل و تعمیر هم به آن اضافه می شود، خواهیم دید چه مشکلات، اضطراب ها و ناراحتی هایی برای مسافران رقم می خورد.اما راه حل چیست و چگونه می توان مسافرت هایی رقم زد که مشکلات ناشی از کارکرد وسیله نقلیه، لذت سفر را از بین نبرد؟
کافی است با بازدید به موقع خودرو قبل از سفر درصد بسیار بالایی از این مشکلات را بکاهیم. این بازدیدها را می توان در چند اقدام مشخص فهرست کرد.
بازدید لاستیک ها: در فصل تابستان به دلیل گرم شدن هوا و داغ شدن سطح آسفالت جاده ها و خیابان ها لاستیک های فرسوده بیشتر از هر زمان دیگری دچار ترکیدگی می شوند.
بازدید سیستم خنک کننده موتور:
لوله های آب مرتبط از رادیاتور به موتور و تسمه های لاستیکی نیز از دیگر قطعاتی هستند که به دلیل نوع جنس آنها در گرمای این فصل ضعف خود را بیشتر نشان می دهند. از دیگر بخش های خودرو که باید در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد رادیاتور است. علاوه بر رادیاتور در اتومبیل هایی که دارای فن های اتوماتیک هستند باید سوئیچ قطع و وصل اتوماتیک فن نیز مورد بازبینی قرار بگیرد و از سلامت آن اطمینان حاصل شود.
تنظیم موتور: گرمای هوا خود باعث می شود که موتور اتومبیل در این شرایط زیر فشار بیشتری کار کند. بنابراین تنظیم نبودن موتور، فرسوده بودن شمع ها و وایرشمع ها و همین طور سیستم برق خودرو باعث گرم کردن موتور و ایجاد اشکال خواهد شد.
سیستم ترمز: استفاده از لنت ترمزهای نامرغوب و غیراستاندارد باعث می شود تا در هنگام گرم شدن، ترمزها فاقد کارایی لازم بوده و خطر آفرین باشند. این نکته هم به سایر بازدیدها باید اضافه شود.
شیشه شور و برف پاک کن:بدیهی است در تابستان با برف سر و کاری ندارید اما شاید در مسیر به نقطه ای برسید که احتمال بارندگی در آن باشد و یا حتی اگر این موقعیت پیش رویتان قرار نگیرد ممکن است عبور از تونل ها و ریزش آب از آنها شیشه جلوی خودرو را برای دید تار و کدر کند.
در این موقع اگر شیشه شور خودروی شما فعال نباشد با مشکل در دید هر اتفاقی ممکن است برایتان رقم بخورد، ضمن آنکه پاشیده شدن آب از کف جاده نیز همین وضع را برایتان رقم می زند. بارش های ناگهانی در مسیر، شما را به داشتن تیغه های مناسب برف پاک کن ملزم می کند.به خاطر داشته باشید ما تنها رهگذران جاده ها و خیابان ها نیستیم. با رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی به حقوق دیگران احترام گذاشته و محیطی فراهم می کنیم که همه از رانندگی، سفر و گردش با خودرو لذت ببرند، زیرا این حق همه است و نه فقط شخص شما.

مسافرت های تابستانی غالبا با خودروهای شخصی انجام می گیرد... 

جالب‌ترین فرم استخدام !

بازار استخدام  دارای عجایب و نوادر گوناگونی است اما این فرم استخدام که بر روی سایت گروه کارخانجات مقصود قرار گرفته بی نظیر است.

به نظر شما سایز کفش و لباس افراد در انتخاب افراد اصلح درجهت استخدام تا چه حد تاثیر گذار خواهد بود؟

اولین رشته تحصیلی در فرم استخدام به صورت پیش فرض آبیاری می باشد!


فرم استخدام

تبریک

موسس محترم مرکز آموزش از راه دور هدی درخشش وبلاک آن مرکزرا  در عرصه تعلیم وتربیت که منجر به دریافت لوح تقدیر گردیده به شما وتمام دست اندرکاران آن مرکز تبریک گفته  

 

 

http://hoda1234.blogsky.com/

چه زود دیر شد

 سالها باید که تا یک سنگ اصلی ز آفتاب لعل گردد در بدخشان یا عقیق اندر یمن  

 

سالروز بزرگداشت شاعر پارسی گو، بر علاقمندان و اهل قلم گرامی باد

 

سالروز بزرگداشت شاعر پارسی گو، حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی ، بر علاقمندان و اهل قلم گرامی باد 

 

 

 

روز بزرگداشت حکیم عمربن ابراهیم خیام نیشابوری برعلاقمندان واهل قلم  گرامی باد

 

 

 

27 اردیبهشت ماه ، روز روابط عمومی وارتباطات

روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مغتنم برای بازبینی انتقادی هوشمندانه و منصفانه در راه های طی شده، فراز و نشیب های فراوان آن، و نیز ترسیم چشم اندازی روشن از آینده که می باید و می تواند در خور شأن و منزلت انسان امروز، طراحی و تدبیر شود 27 اردیبهشت ماه ، روز روابط عمومی وارتباطات را صمیمانه به تمامی دست اندرکاران صدیق ، سختکوش وآرمان خواه درحیطه روابط عمومی وارتباطات تبریک وتهنیت می گوئیم وبرای آنان درمسیر حساس وظریف توسعه وتحقق همه جانبه ارتباطات اجتماعی ، موفقیت روزافزون آرزومندیم .

فاذا فرغت فانصب ... والی ربک فارغب ...

پیشانی بر خاکی بگذار  که از آنی و روزی همان خواهی شد ...

به او بگو بزودی خواهی آمد ...

از صبحگاه تا شامگاه ...

هفده رکوع ، قامت بر اراده الهی می شکنی ...


سی و چهار بار سربر خاک می گذاری ...

تا بیاد بیاوری که میروی

و سی چهار بار سر ازخاک بر می داری ...

تا بدانی که برانگیخته خواهی شد .


پس هنگامی که از مهمی فارغ می شوی ... به مهم دیگری پرداز

و بسوی پروردگارت توجه کن ... 


سوره انشراح آیات هفت و هشت .