ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

تربیت معلم »

تربیت معلم »در کما  

تربیت معلم شهید هاشمی نژاد تابستان 89

بنا به گفته 3 عضو کمیسیون آموزش مجلس، مراکز تربیت معلم این روزها وضعیت نامساعدی دارند،

 کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو از ۱۰ هزار نفر به دو هزار نفر، حذف پذیرش آزاد و اختصاص تمامی ظرفیت  این مراکز به فرهنگیان، تعطیلی تعداد زیادی از مراکز تربیت معلم و فعال بودن تنها ۷۰ مرکز از میان ۳۰۰ مرکز، از جمله مواردی است که موجب ابراز نگرانی اعضای کمیسیون آموزش شده است چرا که بنا به گفته معاون سازمان سنجش امسال پذیرش دانشجو در مراکز تربیت معلم از میان نیروهای آزاد ممنوع شده و ظرفیت آن ها به فرهنگیان اختصاص یافته است و بنا به گفته عباسی که علاوه بر عضویت در کمیسیون آموزش، عضو شورای عالی آموزش و پرورش نیز است،

ادامه مطلب ...

به بهانه روز تکریم بازنشستگان

 

بازنشستگی، حادثه مهمی در چرخه زندگی فرد است و افراد با بازنشسته شدن باید قادر به پذیرفتن این اندیشه شوند که می توانند به طور موفق و با سربلندی به عنوان یک فرد کامل، بدون آن که اشتغالی داشته باشند، به زندگی ادامه دهند. این دوران، امکان تصمیم گیری گسترده ای را در مورد زندگی شخص فراهم می آورد که اگر این تصمیمات خوب اتخاذ شوند، فرد، سازمان و جامعه در مجموع منتفع می شوند. گروهی دوران بازنشستگی را به عنوان(نقش بی نقشی) می خوانند زمانی که اگر آغاز آن با برنامه ریزی و دقت همراه نباشد، ثمری جز افسردگی و احساس بی حاصلی برای شخص بازنشسته به همراه نخواهد داشت.  

 برای مقابله با حس تنهایی در سالمندان، باید از شیوه های مشاوره شناختی با فرد و آموزش جامعه به منظور تغییر نگرش نسبت به سالمندی بهره گرفت. بازنشستگان، منبعی از خاطرات و تجارب تلخ و شیرین گذشته هستند که نباید بدون استفاده باقی بمانند. رویکرد داستان گویی و
ادامه مطلب ...

خوشبختی یک سفر است، نه یک مقصد.

این متن ارزش خوندن داره فقط دو دقیقه وقت میگیره

 

 

همه ما خودمان را چنین متقاعد می کنیم که زندگی بهتری خواهیم داشت اگر:

ادامه مطلب ...

مهر مادری


این تصویر خیره کننده پرنده ای را نشان می دهد که برای محافظت فرزندانش از آب، بدن کوچکش را مانند یک سد در مقابل آب قرار داده تا لانه اش را آب نبرد. او لانه اش را ناخواسته در مجرای یک ناودان بنا کرده و حالا که بارندگی آغاز شده او بدنش را مقابل جریان آب قرار داده است .
همانگونه که در تصویر بالا می بینید پرنده نر مشغول غذا دادن به جوجه هاست اما پرنده ماده در مجرای آب خود را قرار داده است و کنار او هم آب زیادی جمع شده است .این پرنده ماده پرهای خود را باز کرده و حجم بدنش به دو برابر حجم معمولی رسیده تا هر چه بیشتر جلو آب را بگیرد.

پیامک های عید نوروز ۸۹

به بهانه عید دوستان شادی شان را باپیامک  با ما 

              تقسیم کردند در این  شادی شما هم شریک باشید ۵/۱/۸۹  

 

 

طلیعه دل انگیز بهار شمیم رحمت صبر الیل والنهار همواره در لحظه هایتان ماندگار عید تان مبارک

ادامه مطلب ...

سفر نامه سوریه

کشور سوریه هشتاد و سومین کشور جهان از نظر وسعت و شصت و سومین کشور از نظر جمعیت با حدود ۱۹ میلیون نفر. اکثر سوری مسلمان و سنی هستند. علوی ها در اقلیت به سر می برند ولیکن قدرت مطلق را در دست دارند و تمام ارکان سیاسی و اقتصادی سوریه در دست آنهاست. شیعیان نیز کمتر از یک میلیون و اغلب در دمشق (باب توما) و شهر زینبیه ساکنند.  

از نظر سیاسی سوریه کشوری تک حزبی است و قدرت در دست حزب بعث سوریه که ریاست آن بر عهده بشار اسد (چشم پزشک) هست قرار دارد.  

 

    

ادامه مطلب ...