ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

شیر الاغ مفید برای بیماران قلبی

 

بر اساس بررسی های انجام شده شیر الاغ دارای مقداری فراوانی امگا 3 و کلسیم است. و می تواند برای بیماران قلبی مفید باشد. و در طول روز از نظر تامین انرژی به فرد کمک فراوانی می کند.
بیش از این برخی از پزشکان به کسانیکه نسبت به شیر گاو حساسیت داشته اند، شیر الاغ را توصیه می کردند. و باید انتظار داشت شیر این حیوان در فهرست غذایی افرادی که به تناسب اندامشان اهمیت زیادی می دهند جای بگیرد.
دانشمندان ایتالیایی آزمایشی را روی موش ها با استفاده از شیر الاغ و گاو انجام داده اند. موش هایی که شیر گاو می خوردند چاق شده بودند اما موش هایی که از شیر الاغ استفاده کرده بودند لاغر شده بودند.
به گزارش خبر آنلاین علاوه بر این, چربی شیر الاغ به مراتب کمتر از شیر گاو است و به همین دلیل به بیماران قلبی توصیه می شود، با این که این شیر برای کودکان مبتلا به آلرژی هم می تواند مفید باشد.  ولی در خواست کنندگان این نوع شیر باید کمی صبور باشند چون در حال حاضر این شیر کمتر در کشورهای جهان به صورت تجاری به فروش می رسد و تنها باید با حضور در روستاها آن را تهیه کرد.
سقراط در 460 سال قبل از میلاد، شیر الاغ را دوای بسیاری از دردها از نیش مار تا خون دماغ می دانست و برخی از شخصیت های برجسته تاریخی همچون کلئوپاترا را با شیر الاغ استحمام می کردند.


 
منبع: هفته نامه غذا و خراسان - شماره 90

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد