ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

رفتگر پیر بازنشسته و صاحبخانه شد / به داد بقیه برسید

عصرایران - در پی انتشار گزارش هایی درباره پیرترین رفتگر تهران که 77 سال سن دارد ،‌ محمد باقر قالیباف دستور داد این رفتگر که هم اکنون در بیمارستان بستری است ،‌ بازنشسته و خانه ای در شهر خودش سنندج برای وی تهیه شود.

شورای شهر نیز اعلام کرده است که کل هزینه درمان وی را پرداخت خواهد کرد.

عبدالله مرحومی که از سن 17 سالگی کار می کند ،‌قبل از بستری شدن در بیمارستان در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها (مهر) اظهار داشته بود که آرزو دارد بازنشسته شود زیر هر چند جارویش سنگین نیست ولی پاهایش رمقی برای کار ندارد.

روز گذشته هم خبر رسید که بدن نیمه جان این پیرمرد نحیف را که از فرط ضعف و بیماری در پارک بر زمین افتاده بود ،‌به بیمارستان منتقل کرده اند.

عصرایران ،‌ضمن ابراز خوشحالی از بهبود وضعیت این رفتگر زحمتکش و تقدیر از مسوولان شهرداری ،‌متذکر می شود که عبدالله مرحومی ،‌تنها مشتی نمونه خروار از این قبیل افراد مظلوم ،‌زحمتکش و بی پناه است که هیچ کدامشان به اندازه این رفتگر پیر خوش شانس نیستند که موضوع شان رسانه ای شود و حساسیت جامعه و مسوولان را برانگیزد.

لذا به نظر می رسد لازم باشد پرونده تمام کسانی که مانند این شخص در شهرداری و جاهای دیگر مشغول به کار هستند ،‌ از طرف مسوولان مربوطه مرور شود تا نیازی نباشد بعد از رسانه ای شدن مورد به مورد مصادیق (که همیشه هم اتفاق نمی افتد) فکری به حال افراد شود.

هم اکنون ،‌ هزاران کارگر در شرکت هایی که طرف قرارداد شهرداری ها و دولت هستند ،‌با حداقل حقوق و بدون مزایا و بی هیچ امنیت شغلی مشغول به کار هستند و حق و انصاف و عدالت ایجاب می کند یک بازنگری اساسی در این باره صورت گیرد ، چه آن که این شرکت های پیمانکار ،‌ دریافتی های کلانی از دولت یا شهرداری ها دارند ولی بخش ناچیزی از آن را به کارگران خود می پردازند که در واقع استثمار مدرن و باکلاسی است که همچنان جریان دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد