ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

مصرف کالای خارجی

خرید و مصرف کالای خارجی به معنی ایجاد اشتغال برای جوانان خارجی و بیکاری فرزندان کشورمان است. با خرید هر کالای خارجی معضل بیکاری را برای فرزندمان تشدید کرده و با خرید هر کالای ایرانی یک گام بسیار موثر درراستای اشتغال او برمی‌داریم؛ خرید و مصرف کالای ایرانی چرخه کارخانجات را به حرکت‌ در آورده و موجب تولید ثروت و شکوفایی اقتصاد ملی و در نهایت افزایش سرانه یعنی رفاه بیشتر هر ایرانی می‌شود. 

متاسفانه بسیاری افراد در جامعه ما توجه خاصی  نسبت به کالاهای خارجی دارند و تنها برخورداری یک کالا از یک نشان خارجی آنها را به خود جذب می‌کند. باور این افراد به گونه‌ای است که خرید کالای خارجی یا هر کالایی که از یک نشان خارجی برخوردار باشد، برایشان مطلوبیت داشته وبه عنوان یک افتخار محسوب می‌شود. جالب اینجاست که در حال حاضر بسیاری از سودجویان با بهره‌گیری از این باورهای بی‌اساس تولیدات خود را با نشان‌های خارجی در بازار عرضه کرده و به راحتی به فروش می‌رسانند. باز هم جای تاسف است که علامت‌های خارجی برای برخی تولید‌کنندگان ما مطلوبیت بیشتری دارد.

تجار ما نیز اغلب به دلیل انتفاع هرچه بیشتر از تجارت، کالاهای بی کیفیت کشورهای دیگر به خصوص چین را با قیمت‌های بسیار نازل خریداری کرده و از مبادی رسمی یا غیر رسمی وارد کشور و با قیمت ارزان دربازار توزیع می‌کنند. مصرف کنندگان هم با مشاهده این قیمت ها منافع آنی خود را در نظر گرفته و به خرید اقلام چینی مبادرت کرده و از موضوعات مهم‌تر در خرید‌های خود از جمله کیفیت و کارکرد کالا باز می‌مانند. اما مضرات این اقدام مصرف کنندگان در همین جا خلاصه نمی‌شود؛ تولید‌کنندگان داخلی نیز زمانی که قیمت تولیدات خود را در مقابل قیمت‌های نازل کالاهای چینی می‌بینند به ناچار کیفیت تولیدات خود را تا حد ممکن کاهش می‌دهند تا بتوانند از نظر قیمت در مقابل این اقلام حرفی برای گفتن داشته باشند.

کیفیت مطلوب، قیمت مناسب و  ارائه خدمات اطمینان بخش پس از فروش، مهمترین بخش از نظرات قشرهای مختلف مردم در خصوص تمایل فراوان به خرید کالاهای ساخت داخل است. شاید در گذشته کیفیت را بهانه مصرف کالای خارجی قرار می‌دادیم، امادر حال حاضر با ارتقا سطح موسسه استانداردو افزایش نظارت بر محصولات داخلی دیگر هیچ بهانه‌ای برای خرید و مصرف این کالاها نداریم؛ ‌به دلیل اینکه مشکل بیشتر تولیدات ما از نظر کیفیت مرتفع شده و با موثرترین حمایت‌های ما از تولیدات داخلی یعنی خرید و مصرف این تولیدات به بالاترین سطح کیفیت دست می‌یابند. از طرفی مصرف کنندگان کالاهای داخلی براحتی می‌توانند با یک تماس از خدمات پس از فروش این کالاها بهره‌مند شوند. در صورتی که با بروز هر گونه مشکلی در بسیاری از محصولات خارجی به خصوص آنهایی از مبادی غیررسمی وارد می‌شوند، مسائل زیادی گریبانگیر مصرف کننده شده و یا حتی قابلیت مصرف این اقلام از بین می‌رود.

از سویی دیگر  دشمنان هم اکنون از هراقدامی برای هجمه فرهنگی به ما دریغ نمی‌کنند. آنها از طریق صدور انواع کالاهای مصرفی لوکس و پرزرق و برق  با علامت‌ها و نوشته‌های فریبنده، علاوه بر وارد کردن ضربات مهلک بر پیکر اقتصاد ملی، عقاید، باورها و فرهنگ ما را در دست گرفته و به سمت دلخواه خود که همان استثمار است، هدایت می‌کنند.

درباره موضوع کیفیت که همواره از سوی مصرف کنندگان کالاهای خارجی مطرح می‌شود باید اذعان داشت؛ هر کشوری نیز از یک یا چند محصول برجسته برخوردار است که این محصولات در مقایسه با اقلام مشابه در سایر کشورها از کیفیت بالاتری بهره می‌برند، اما انصاف نیست که ما از پسته، فرش یا زعفران خودمان که بهترین‌ها در دنیا هستند، بهره ببریم و برای تامین سایر نیازهای خود به سراغ تولیدات بیگانگان برویم. در کشورهای توسعه یافته افراد از یک حمیت و توجه خاص نسبت به تولیدات خود برخوردار هستند و برایشان مهم نیست که کدام کالای کشورهای بیگانه از کیفیت بیشتری بهره‌مند است، بلکه برای آنها مهم محصول تولید شده در کشور خودشان  به دست فرزاندانشان و با سرمایه‌های ملی شان است. به همین دلیل است آنها به پیشرفت و توسعه مطلوب دست پیداکرده‌اند. مسئله دیگری که در همین رابطه باید مورد تاکید قرار گیرد این است که مصرف کنندگان کالاهای خارجی همواره منافع کوتاه مدت و سطحی خود یعنی قیمت ارزان و در بهترین حالت کیفیت را در نظر می‌گیرند، اما از منافع عمیق و بلند مدت خرید کالای داخلی که ایجاد اشتغال برای فرزندانشان و تولید ثروت و رفاه خود است، غافل هستند.

همانطور که اشاره شد مصرف محصولات خارجی علاوه بر زیان‌های جبران ناپذیری که به اقتصاد ملی وارد می‌کند، تبعات بسیار سنگین اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را نیز به همراه دارد؛ ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه، ورود باورهای سست و بی‌اساس بیگانه و غربی و کمرنگ شدن باورهای ریشه‌ای و عمیق ملی و مذهبی و تسلط دشمنان برکشور از این طریق از جمله دیگر مسائلی هستند که در صورت خرید و مصرف محصولات خارجی باید پذیرای آنها باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد