ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

زیاد کار کنید تا شاد باشید

 
جام جم آنلاین: گروهی از دانشمندان آمریکایی در بررسی های خود نشان دادند که بهترین راه برای به دست آوردن احساس شادی کار کردن است.

 به گزارش مهر، نیچه می گوید: انسان تنها مخلوقی است که برای شاد بودن باید خود را هر روز از نو بسازد و اکنون به نظر می رسد که محققان دانشگاه شیکاگو تائید علمی این تئوری فیلسوف بزرگ آلمانی را به دست   آورده اند.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد که یک زندگی پر مشغله کاری و مسئولیت پذیر به مغز اجازه می دهد که خود را از افسردگی، اضطراب، خشم و کسالت نجات دهد. 

این موضوع را کارگران سابقی که شغل خود را از دست داده اند و احساس می کنند در عمق یک سیاه چاله گیر کرده اند و یا بازنشستگانی که هر روز با فکر رفتن به اداره از خواب بیدار می شوند ، به خوبی درک می کنند.

به گفته این محققان، حالت روحی بد این افراد تنها در اثر مشکلات مرتبط به عادت نیست بلکه جنبه نورولوژیکی دارد به طوریکه بدون مشغله کاری، مغز به تدریج تخلیه شده و به این ترتیب راه برای ورود افکار منفی باز می شود.

این محققان واکنش های 98 دانشجو را مورد بررسی قرار دادند از این داوطلبان خواسته شد دو پرسشنامه را با فاصله 15 دقیقه از هم پر کنند. 

برای انجام تکلیف دوم، داوطلبان دو گزینه داشتند: یا آن را همانجا مستقیما انجام دهند و یا برای پاسخ دادن به سئوالات به اداره بروند.

نتایج این تحقیقات نشان داد که 68 درصد از آنها گزینه «تنبل» را انتخاب کردند، اما کسانی که گزینه دوم را انتخاب کرده بودند به پرسشنامه با شادابی بیشتری پاسخ دادند.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: کسانی که به روشی فعال تر زندگی می کنند و انجام کاری را به انجام ندادن آن ترجیح می دهند از زندگی خود رضایت بیشتری دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد