دو قطره آب که به هم نزدیک شوند، تشکیل یک قطره بزرگتر میدهند...
اما دوتکه سنگ هیچگاه با هم یکی نمی شوند !
پس هر چه سخت تر و قالبی تر باشیم،
فهم دیگران برایمان مشکل تر، و در نتیجه
امکان بزرگتر شدنمان نیز کاهش می یابد...
آب در عین نرمی و لطافت در مقایسه با سنگ،
به مراتب سر سخت تر، و در رسیدن به هدف خود
لجوجتر و مصمم تر است.
سنگ، پشت اولین مانع جدی می ایستد.
اما آب... راه خود را به سمت دریا می یابد.
در زندگی، معنای واقعی
سرسختی، استواری و مصمم بودن را،
در دل نرمی و گذشت باید جستجو کرد.
گاهی لازم است کوتاه بیایی...
گاهی نمیتوان بخشید و گذشت...اما می توان چشمان را بست
و عبور کرد
گاهی مجبور می شوی نادیده بگیری...
گاهی نگاهت را به سمت دیگر بدوز که نبینی....
ولی با آگاهی و شناخت
برداشت از : https://profiles.google.com/112402734777935960932/buzz
این اتوموبیل که به گفته کارشناسان کمپانی بی ام و یکی از خارق العاده ترن طرحهاست توسط یک نوجوان 18 ساله تونسی طراحی شده که به گفته خود او از حرکت اتوموبیل ها روی شنهای صحرا طرح آنرا الهام گرفته است. گفتنی است این کمپانی قرار دادی را با این نوجوان جهت اجرایی کردن این طرح و تولید انبوه آن بسته است.
کدام دانش اموز خسته وخواب آلود به نظر می رسد؟
کدام شان دوقلو می باشند؟
چند تا زن در عکس دیده می شود ؟
چند نفر شان خوشحال هستند؟
چند نفر شان ناراحت می باشند؟
میری خودکار میخری ۱۰۰ تومن،
ولی لاک غلطگیر ۸۰۰ تومن.
تو این زندگی حتی رو کاغذ هم اشتباه کنی برات گرون تموم میشه.
پس دقت کن
روزی پلنگی وحشی به دهکده حمله کرده بود. شیوانا همراه با تعدادی ازجوانان برای شکار
پلنگ به جنگل اطراف دهکده رفتند.
اما پلنگ خودش را نشان نمی داد و دائم از تله شکارچیان می گریخت. سرانجام هوا تاریک شد و یکی از جوانان دهکده با اظهار اینکه پلنگ دارای قدرت جادویی است و مقصود آنها را حدس می زند خودش را ترساند و ترس شدیدی را بر تیم حاکم کرد.
شیوانا با خوشحالی گفت که زمان شکار پلنگ فرا رسیده است و امشب حتما پلنگ خودش را نشان می دهد . ازقضا پلنگ همان شب خودش را به گروه شکارچیان نشان داد و با زخمی کردن جوانی که به شدت می ترسید ، سرانجام با تیر های بقیه از پا افتاد.
یکی از جوانان از شیوانا پرسید:”چه چیزی باعث شد شما رخ نمایی پلنگ را پیش بینی کنید؟ در حالی که شب های قبل چنین چیزی نمی گفتید!؟”
شیوانا گفت:
” ترس جوان و باور او که پلنگ دارای قدرت جادویی است باعث شد پلنگ احساس قدرت کند و خود را شکست ناپذیر حس کند. این ترس ها و باورهای ترس آور و فلج کننده ما هستند که باعث قدرت گرفتن زورگویان و قدرت طلبان می شوند. پلنگ اگر می دانست که در تیم شکارچیان کسانی حضور دارند که از او نمی ترسند هرگز خودش را نشان نمی داد!”
بهشت رحمت ،صفاى جنت
بهار طوبى ، جمال یزدان
امام باقر(ع) که فیض وافر
دهد کلامش به علم وعرفان
به نمایش گذاشتن یک اتوبوس عجیب ساخت دانشگاه " دلف " هلند در نمایشگاه خودرو در هانور آلمان
خرید و مصرف کالای خارجی به معنی ایجاد اشتغال برای جوانان خارجی و بیکاری فرزندان کشورمان است. با خرید هر کالای خارجی معضل بیکاری را برای فرزندمان تشدید کرده و با خرید هر کالای ایرانی یک گام بسیار موثر درراستای اشتغال او برمیداریم؛ خرید و مصرف کالای ایرانی چرخه کارخانجات را به حرکت در آورده و موجب تولید ثروت و شکوفایی اقتصاد ملی و در نهایت افزایش سرانه یعنی رفاه بیشتر هر ایرانی میشود. متاسفانه بسیاری افراد در جامعه ما توجه خاصی نسبت به کالاهای خارجی دارند و تنها برخورداری یک کالا از یک نشان خارجی آنها را به خود جذب میکند. باور این افراد به گونهای است که خرید کالای خارجی یا هر کالایی که از یک نشان خارجی برخوردار باشد، برایشان مطلوبیت داشته وبه عنوان یک افتخار محسوب میشود. جالب اینجاست که در حال حاضر بسیاری از سودجویان با بهرهگیری از این باورهای بیاساس تولیدات خود را با نشانهای خارجی در بازار عرضه کرده و به راحتی به فروش میرسانند. باز هم جای تاسف است که علامتهای خارجی برای برخی تولیدکنندگان ما مطلوبیت بیشتری دارد. تجار ما نیز اغلب به دلیل انتفاع هرچه بیشتر از تجارت، کالاهای بی کیفیت کشورهای دیگر به خصوص چین را با قیمتهای بسیار نازل خریداری کرده و از مبادی رسمی یا غیر رسمی وارد کشور و با قیمت ارزان دربازار توزیع میکنند. مصرف کنندگان هم با مشاهده این قیمت ها منافع آنی خود را در نظر گرفته و به خرید اقلام چینی مبادرت کرده و از موضوعات مهمتر در خریدهای خود از جمله کیفیت و کارکرد کالا باز میمانند. اما مضرات این اقدام مصرف کنندگان در همین جا خلاصه نمیشود؛ تولیدکنندگان داخلی نیز زمانی که قیمت تولیدات خود را در مقابل قیمتهای نازل کالاهای چینی میبینند به ناچار کیفیت تولیدات خود را تا حد ممکن کاهش میدهند تا بتوانند از نظر قیمت در مقابل این اقلام حرفی برای گفتن داشته باشند. کیفیت مطلوب، قیمت مناسب و ارائه خدمات اطمینان بخش پس از فروش، مهمترین بخش از نظرات قشرهای مختلف مردم در خصوص تمایل فراوان به خرید کالاهای ساخت داخل است. شاید در گذشته کیفیت را بهانه مصرف کالای خارجی قرار میدادیم، امادر حال حاضر با ارتقا سطح موسسه استانداردو افزایش نظارت بر محصولات داخلی دیگر هیچ بهانهای برای خرید و مصرف این کالاها نداریم؛ به دلیل اینکه مشکل بیشتر تولیدات ما از نظر کیفیت مرتفع شده و با موثرترین حمایتهای ما از تولیدات داخلی یعنی خرید و مصرف این تولیدات به بالاترین سطح کیفیت دست مییابند. از طرفی مصرف کنندگان کالاهای داخلی براحتی میتوانند با یک تماس از خدمات پس از فروش این کالاها بهرهمند شوند. در صورتی که با بروز هر گونه مشکلی در بسیاری از محصولات خارجی به خصوص آنهایی از مبادی غیررسمی وارد میشوند، مسائل زیادی گریبانگیر مصرف کننده شده و یا حتی قابلیت مصرف این اقلام از بین میرود. از سویی دیگر دشمنان هم اکنون از هراقدامی برای هجمه فرهنگی به ما دریغ نمیکنند. آنها از طریق صدور انواع کالاهای مصرفی لوکس و پرزرق و برق با علامتها و نوشتههای فریبنده، علاوه بر وارد کردن ضربات مهلک بر پیکر اقتصاد ملی، عقاید، باورها و فرهنگ ما را در دست گرفته و به سمت دلخواه خود که همان استثمار است، هدایت میکنند. درباره موضوع کیفیت که همواره از سوی مصرف کنندگان کالاهای خارجی مطرح میشود باید اذعان داشت؛ هر کشوری نیز از یک یا چند محصول برجسته برخوردار است که این محصولات در مقایسه با اقلام مشابه در سایر کشورها از کیفیت بالاتری بهره میبرند، اما انصاف نیست که ما از پسته، فرش یا زعفران خودمان که بهترینها در دنیا هستند، بهره ببریم و برای تامین سایر نیازهای خود به سراغ تولیدات بیگانگان برویم. در کشورهای توسعه یافته افراد از یک حمیت و توجه خاص نسبت به تولیدات خود برخوردار هستند و برایشان مهم نیست که کدام کالای کشورهای بیگانه از کیفیت بیشتری بهرهمند است، بلکه برای آنها مهم محصول تولید شده در کشور خودشان به دست فرزاندانشان و با سرمایههای ملی شان است. به همین دلیل است آنها به پیشرفت و توسعه مطلوب دست پیداکردهاند. مسئله دیگری که در همین رابطه باید مورد تاکید قرار گیرد این است که مصرف کنندگان کالاهای خارجی همواره منافع کوتاه مدت و سطحی خود یعنی قیمت ارزان و در بهترین حالت کیفیت را در نظر میگیرند، اما از منافع عمیق و بلند مدت خرید کالای داخلی که ایجاد اشتغال برای فرزندانشان و تولید ثروت و رفاه خود است، غافل هستند. همانطور که اشاره شد مصرف محصولات خارجی علاوه بر زیانهای جبران ناپذیری که به اقتصاد ملی وارد میکند، تبعات بسیار سنگین اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را نیز به همراه دارد؛ ترویج فرهنگ مصرفگرایی در جامعه، ورود باورهای سست و بیاساس بیگانه و غربی و کمرنگ شدن باورهای ریشهای و عمیق ملی و مذهبی و تسلط دشمنان برکشور از این طریق از جمله دیگر مسائلی هستند که در صورت خرید و مصرف محصولات خارجی باید پذیرای آنها باشیم. |
تنها چیزی که در هر مرحله از زندگی با خود نگه می داریم آموخته ها و تاثیراتی است که در روح و ذهن ما شکل می گیرد. همه آدمها و همه رویدادها تمام می شوند و در زمان گم می شوند. ما می مانیم و آنچه در کوله بار داریم.
سرعت نهایی | 425km/hr |
کشور تولید کننده | کشور از بین رفتنی!!(آمریکای خودمون) |
قدرت موتور | 1183 اسب بخار |
شتاب از صفر تا 100 | 2.5 ثانیه |
قیمت | قابلی نداره...740,000$ |
نهمین خودروی گرانقیمت دنیا:
سرعت نهایی | 370km/hr |
کشور تولید کننده | سوئیس |
قدرت موتور | 700 اسب بخار |
شتاب از صفر تا 100 | 2.7ثانیه |
قیمت | بفرمایید تو رو خدا...765,000$ |
هشتمین خودروی گرانقیمت دنیا:
سرعت نهایی | 417km/hr |
کشور تولید کننده | سوئد |
قدرت موتور | 806 اسب بخار |
شتاب از صفر تا 100 | 3.2 ثانیه |
قیمت | مهمون ما باشید...1.1million$ |
7امین خودروی گرانقیمت دنیا
سرعت نهایی | 417km/hr |
کشور تولید کننده | سوئد |
قدرت موتور | 1064 اسب بخار |
شتاب از صفر تا 100 | 2.8 ثانیه |
قیمت | جون تو نمیشه...1.3million$ |
سرعت نهایی | 250km/hr |
کشور تولید کننده | آلمان |
قدرت موتور | 612 |
شتاب از صفر تا 100 | 4.5 |
قیمت | بفرمایید...1.4million$ |
5امین خودروی گرانقیمت دنیا:
سرعت نهایی | 356km/hr |
کشور تولید کننده | ایتالیا |
قدرت موتور | 640 اسب بخار |
شتاب از صفر تا 100 | 3.4 ثانیه |
قیمت | ممممفت....1.42million$ |
4امین خودروی گرانقیمت دنیا
سرعت نهایی | 330km/hr |
کشور تولید کننده | ایتالیا |
قدرت موتور | 670 |
شتاب از صفر تا 100 | 3.4 |
قیمت | 1.56million$ |
سرعت نهایی | 350km/hr |
کشور تولید کننده | italy |
قدرت موتور | 678 |
شتاب از صفر تا 100 | 3.4 |
قیمت | 1.8million$ |
سرعت نهایی | 350km/hr |
کشور تولید کننده | فرانسه |
قدرت موتور | 1001 اسب بخار |
شتاب از صفر تا 100 | 2.5 ثانیه |
قیمت | 2million$ |
سرعت نهایی | km/hr+400 |
کشور تولید کننده | سوئد |
قدرت موتور | 1018 |
شتاب از صفر تا 100 | 2.9 ثانیه |
قیمت | این یکی دیگه اصلا قابلدار نیست...2.21million$ |
سلام دوستان ودانشجویان تربیت معلم دوران مسولیتم از اینکه تو این مدت به وبلاگم سر زدید بسیار ممنونم ،شرمنده شدم از این همه لطف و محبت شما عزیزان در هفته معلم . بسیار عذرخواهی میکنم از دوستانی که شماره تماس گذاشته بودند و چون من به ایمیلم سر نزده بودم نتونستم باهاتون تماس بگیرم. امیدوارم دوباره به وبلاگم سر بزنند و از تجربیاتون برام بنویسند. مشتاقانه منتظر خواندن خبرهای خوب و جدید تون هستم. |