ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

مناجات روزهای پایانی سال و شروع سال نوبرگرفته از صحیفه سجادیه

خدایا از تو می خواهیم ما را در پناه خود جای ده و نگهدارمان باش. همواره راهنمای ما باش تا به سویت راه یابیم، زیرا آنکس که در پناه تو باشد به سلامت ماند، و آنکه تو راهنمایش باشی آگاه شود و آنکس که تو نزدیکش کنی بهره‌مند است.
ای آنکه گنجینه‌های رحمت بی انتهایش فنا پذیر نیست، ما را از رحمت واسعه‌ات برخوردار ساز، ای آنکه دیده‌ها تاب دیدن جمالش را ندارند، ما را به ملکوت خویش نزدیک فرما، ای آنکه شکوه شکوه مندان در برابرش کوچک گردد، بر ما آبرو عطا کن، ای آنکه همه رازها نزدش ظاهر و هویدا است ما را نزد خود رسوا مفرما.
پروردگارا به موهبت وجود و کرم بی حدت ما را از عطای اهل جود و کرم بی نیاز گردان و از وحشت و هراس آنکه خلق از ما بریدند ما را به عطا و احسان خود کفایت فرما تا آنکه ما به بذل و عطای تو به عطای احدی راغب نباشیم و با وجود انس با تو از فراغ احدی متحوش نشویم.
بار الها تقدیر و تدبیرت را به سود ما ونه به زیان ما بگردان و چاره اندیشی را در جهت صلاح ما قرار ده رو به ما آور و از ما رو برمگردان.
خدایا فتنه‌های روزگار را از ما دور کن و ما را از دام های شیطان و چنگال ستم حکمرانان در امان دار.
بار الها تنها به کمک نیروی تو می‌توان از خطرات در امان بود. پس در امانمان بدار و دستهای بخشنده به برکت عطایت می‌بخشند. پس به ما از فضل و کرمت عطا.
خداوندا، آنرا که دوست باشی هرگز از متارکه خلق زیان نبرد و آنکس را که تو انعام نمایی باکی از حرمان دیگران ندارد و آنرا که تو راهبر باشی کس نتواند گمراه کند، پس ما را در سایۀ عزّت خویش از اظهار حاجت نزد بندگانت منع فرما و به کرمت ما را از دیگران بی‌نیاز فرما و ما را در مسیر حق راهنمایی کن.
بار الها سلامت دلهای مان را در عظمتت قرار ده، (اوقات ) و فراغت بدن ما را به کار شکر نعمت و سپاسگذاری خود بدار ، و طلاقت زبان و نطق و بیان ما را به وصف نعم و احسان خویش گویا گردان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد