ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

رنج صبگاهی مردم در برابر بانک ها

از آنجا که کارمندان بانک ، عمدتاً از ساعت 7 الی 7.5 در محل کار خود حاضر می شوند، کافی است درهای بانک را به روی مردم بگشایند تا مردم بتوانند به جای ایستادن در بیرون بانک ، در سالن بانک و در فضای گرم و راحت آن بنشینند و منتظر ساعت 8 باشند.

عصرایران - یکی از منظره هایی که هر صبح در برابر بسیاری از شعب بانک ها ایجاد می شود ، تشکیل صف های گاه طولانی است.

علت تشکیل این صف ها نیز ، مراجعه مردم به بانک ها ، قبل از آغاز ساعت کاری آنهاست. بانک ها - دستکم در تهران - از ساعت 8 صبح فعالیت خود را آغاز می کنند ولی بسیاری از مردم ، به واسطه برنامه کاری خود ، ناگزیر زودتر به بانک می رسند. مثلاً پدری که فرزندش را باید در ساعت 7.5 به مدرسه برساند و سپس به کار بانکی اش برسد ، نمی تواند بعد از رساندن فرزندش به مدرسه ، به خانه برگردد و سپس در ساعت 8 به بانک برود و نظایر این.

از این رو ، هر روز ، هزاران نفر در تهران ، علی الاجبار قبل از ساعت 8 به مقابل شعب بانک ها می رسند و پشت در منتظر می مانند.
این مساله به خودی خود ، مشکلی ایجاد نمی کند، چه آن که مردم به همان ترتیبی که آمده اند ، با باز شدن در بانک ، وارد می شوند و کار روزانه شان را آغاز می کنند. اما در روزهای برفی ، بارانی و در فصل سرما ، واقعاً برای مردم - بخصوص سالخوردگان - مشکل است که در هوای نامناسب ، بیرون بمانند.

برای حل این مشکل ، نیازی به تغییر ساعت کار بانک ها نیست، بلکه از آنجا که کارمندان بانک ، عمدتاً از ساعت 7 الی 7.5 در محل کار خود حاضر می شوند، کافی است درهای بانک را به روی مردم بگشایند تا مردم بتوانند به جای ایستادن در بیرون بانک ، در سالن بانک و در فضای گرم و راحت آن بنشینند و منتظر ساعت 8 باشند.

البته مشاهدات خبرنگار ما حاکی است برخی از شعب، با درک وضعیت مردم در روزهای سرد، این کار را می کنند و مشتریان را قبل از آغاز کار رسمی بانک، به داخل بانک راه می دهند، هر چند که طبق قانون ، از ساعت 8 خدماتشان را آغاز می کنند.
اما متأسفانه، بسیاری از شعب ، این احترام رابرای مشتریان قائل نیستند و در حالی که خود کارکنان بانک در محیط گرم داخل بانک هستند، مردم را درست تا ساعت 8 صبح ، پشت در نگه می دارند گو این که اگر مشتریان در آن دقایق روی صندلی های داخل سالن بانک به انتظار بنشینند ، اتفاق ناگواری برای بانک می افتد!

علاوه بر بحث انسانی ماجرا ، باید به این دسته از بانک ها یاد آور شد که کسانی که در شرایط نامناسب -از پیر و جوان و زن و مرد- پشت درهای بسته ، سرپا نگه داشته می شوند ، مشتریانی هستند که وجود بانک ها ، مدیون همان مشتریان است و صد البته احترامشان نیز واجب.

از این رو انتظار می رود ، مدیران بانک ها ، دستور دهند درهای بانک ، صرفاً برای پذیرش در سالن قبل از ساعت 8 به روی مردم گشوده و از همان ساعت 8 نیز طبق روال قانونی خدمات بانکی ارائه شود تا هم مردم معذب نشوند و هم ساعت کار بانک ها تغییر نکند. اگر هم این کار محذورات قانونی و امنیتی دارد ، چرا ساعت کار بانک ها را به 7.5 تغییر نمی دهند تا مردم دچار دردسر روزانه نشوند؟!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد