ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

ب مثل بازنشستگی . نقطه سر خط

هر پایانی آغازی ا ست نقطه سر خط

سفر نامه دبی

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی...... 

چند وقتی بود که خیلی علاقه داشتم به دیگر کشورها سفر کنم تا انسان های جدید و فرهنگ های مختلف را از نزدیک ببینم لذا تصمیم گرفتم که این بار  به دبی سفر کنم با ورود به دوبی  یک فرودگاه دیدم که ۷۲ ملت توش بودند   و همه چیز بسیار سریع و با دقت پیش میرفت ویکی از چیزایی که تو این سفر بهمون برخورد ، چشم نگاری ما تو فرودگاه دبی بود . چشم نگاری یه سیستم جدید بجای انگشت نگاری مسافران است . ( مجلس شورای اسلامی باید یه مصوبه برای اماراتی ها هم داشته باشه )  درورود به شهر خیلی افکارم عوض شد. همه مردم با هم و بدون مشکل با هم زندگی میکردند.. تمام مردم  از ملیتهای  متفاوت مشغول به کار وتفریح بودند و بدون هیچ ناراحتی و دردسری با هم مراوده  داشتند. در هیچ فرمی خبری از پلیس در شهرو چهارراها  نبود رانندهها با شعورشان رانندگی می کردند .  

همه نوع نژاد و قومیتی پیدا می‌شد. دوبی بهشت روس‌هاست. آنها که سال تا ماه، آفتاب نمی‌بینند، دوبیِ لبریز از آفتاب و دریا و شن، برایشان سرزمین آرزوهاست.

دبی شهر زیبایی است. ساختمان های مدرن و برج های بلندی دارد که به عقیده خیلی ها، چیزی از ساختمان های آمریکا کم ندارد. شاید بتوان گفت بیشترین جاذبه گردشگری دبی، مراکز خرید آن باشد. انواع مراکز خرید و شعبه های مختلف فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و آمریکایی در این شهر وجود دارند که هر سلیقه ای با هر بودجه ای را راضی می کنند

دوبی کلاً یک مملکت سطحی و ظاهر پسنده و هیچ عمقی نداره! عده ای پولدار با پولای بادآورده انگلیسی هارو استخدام کردن و در اصل شدن آزمایشگاه مهندسین و متفکرین انگلیسی که هرچی رو می خوان آزمایش کنند با سرمایه عربا و در مملکت اونا انجام بدن تا متخصصینشون ورزیده تر بشن و از اون طرفم عربایی که در سال های قبل در مقابل عظمت پادشاهی ایران تحقیر شده بودند با یک مشت اسباب بازی به ایرانیا و همه دنیا پز بدن و فخر بفروشند!! باور کنید غیر از این نیست. 

به هر حال خیلی خوشحال شدم که این عربها که ملخ خور میدونیمشون بسیار پیشرفت کرده اند.

چیزی که در دبی از همه بیشتر جلب توجه می کند، حضور ایرانیان است. ایرانی ها همه جا هستند؛ در فروشگاه ها، خیابان ها، هتل ها و کافه ها.

دبی نه جای باستانی دارد، نه موزه ای و نه گالری مهمی. تنها خرید است و تفریح. من تور بیابان را نرفتم، چون علاقه ای نبود اما کسانی که رفته اند هم آنچنان راضی نیستند. نسبت به پولی که می گیرند چیزی برای عرضه ندارند. 

 

پارک آبی رو بنا به توصیه لیدر تور رفتیم  واقعا خوش گذشت و حال کردیم واقعا می ارزید به رفتنش یکی از بازی های باحالاش این بود که سوار یک تیوپ ۱ نفره یا ۲نفره می شدی و با فشار آب کل پارک رو بالا و پایین می چرخدیدی خیلی هیجان انگیز بود ما فکر کنم ۳ چهار دفعه سوار شدیم یک سرسره آبی بزرگ هم داشت که من موقعی که  کلی بالا رفتم   وقتی پایینو دیدم نزدیک بود پشیمون شم و لی راه برگشت نبود باید دراز می کشیدی پاهاتو رو هم می زاشتی و دستادو ضربدری رو شونه هات و خودتو ول می کردی رو آب وایییییییییی  قلبم اومده بود تو دهنم آن چنان سرعتی می گیری که احساس می کنی الان پرت می شی بیرون خلاصه وقتی رسیدم پایین یک جوری شده بودم 

 

               

برای کسانی که میخان حالا از دوبی دیدن کنن دیگه لازم نیست برای تماشا و خرید سوقاتی و ...... به سراغ جاهایی مثل day to day ، یا ارض الهدایا (Gift land)، یا قریه الهدایا(Gift )، مینا بازار، Euroshop، لامسی پلازا و ........... و حد اکثر سی تی سنتر دیره که قبلا بزرگترین و حالا کوچکترین Mall دوبی شده سر بزنن.

مکانهای زیر که هم دیدنی هستن و بعضی نیز بازارهای جدید رو شامل میشه

1- Dubal Mall یا دوبی مال:

که در نهم سپتامبر 2009 افتتاح شد و حالا طبق ادعای جماعت دوبی نشین بزرگترین Mall در تمام دنیا است.

عکس زیر یک آکواریوم بزرگ داخل دوبی مال رو نشون میده: 

 

 

2- Emirates Mall یا امارات مال:

که بزرگترین مال در خاور میانه است. چندسالی هست که افتتاح شده ولی هنوز هم میگن از جاهایی است که به دیدنش میارزه. با اون سرزمین یخی و اسکی روی برف...... البته من هنوز اینجا رو ندیدم.

3- بازار ابن بطوطه:

که یک مارکوپولوی عرب آفریقایی است که سی سال دور دنیا گشته و وقتی به شهر خودش برگشته برخلاف زمانی که اونجا رو ترک کرده بود و یک نوجوان بود به یک مرد میانسال و مسن تبدیل شده بود. ابن بطوطه در مسیر خودش از شش کشور مهم دیدن کرد و براساس کتابی که از خاطرات مسافرتش از حال و هوا و همچنین معماری و ابنیه اون زمان نوشته بود، این بازار رو در دوبی به افتخارش ساختن و این بازار از شش قسمت مربوط به همین شش کشور تشکلیل شده و هرکدام رو براساس معماری حدود سیصد سال پیش اون کشورها ساخته شده.

این شش قسمت مربوط به اسپانیا، تونس، مصر، ایران، هند و چین هست 

 

4- بازار Dubai Outlet Mall:

که یک مال خیلی بزرگه و عمده محصولات Brand های معروف آمریکا و اروپا رو در اونجا با تخفیف از ده تا نود درصد می شه پیداکرد. برای کسایی که اهل براند و مارک و این حرفا هستند توصیه میکنم که حتما یه سری به اینجا بزنن.

5- بازار دراگون (Dragon Mall) یا شهر چینی ها (China Town):

اینجا هم مثل شهر چینی ها در هرجای دیگه دنیاست. البته یک مقدار مدرن تر.

ساختمان اونجا شبیه یک اژدهای بزرگ ( دراگون ) است. یک اژدهای یک متری در جلوی درب ورودی اونجا نصب شده   این بنا از بالا ( یعنی باید سوار هواپیما بشی و تماشا کنی ) شبیه تصویر دراگون است.

دراین بازار بسیار بزرگ یه عالمه اجناس خوب و آشغال و همه جور از جنس های چینی پیدا میشه و اغلب فروشندگان اونجا هم جماعت اهل چین و ماچین هستن.

این بازار هم به دیدنش می ارزه.  

 6- نخل جمیرا (Jumaira Palm):

که در وسط تنه درخت این نخل یک منو ریل نصب کردن که مستقیم میره و از بالای نخل و دریا گذشته و به هتل آتلانتیس منتهی میشه.

 

 

7- برج دوبی (Dubai Tower):

که قرار بود بعد از اون برج العالم رو هم کلنگش رو بزنن که با توجه به بحران اقتصادی ، فعلا برج العالم رو بیخیال شدن و به همین برج که الان بلند ترین بنای دنیاست اکتفا کنند: 

   این هم برج دبی یا برج الخلیفه بلند ترین برج دنیا با ارتفاع بیش از ۸۰۰متر

 

 Click to view full size image

 

برج العرب که هم به شکل هفت و هم به شکل کشتی باد بانی می باشد و با ارتفاع ۳۲۰ متر است و دارای یک زمین تنیس در طبقه آخر و همچنین یک هتل ۷ ستاره می باشد 

 

 8- و سرانجام جماعتی که اهل شام روی کشتی هستن، شام کشتی روی خور دوبی رو فراموش نکنند. برای تنظیم این برنامه دو راه هست: یااینکه تور لیدر های شما که در هتل حضور دارن برای شما بلیط رو بخرن از قبل و در ساعت مقرر شما را با وسیله نقلیه به محل می برن و درزمان اتمام برنامه نیز برمی گردونن. راه دیگه که شاید بهتر باشه اینه که خودتون مستقیم به محل کشتی ها برین و البته اونجا این امکان رو دارین که هر کشتی رو که خواستین انتخاب کنین. درحالیکه تور لیدرهای ایرانی فقط شما رو به شام روی کشتی ایرانی می برن که تقریبا میشه گفت پذیرایی و نظم داخل کشتی خیلی مناسب نیست. حد اقل برای آدمای وسواسی و اونا که همه کار رو منظم درنظر میگیرن.  

 

 

 

 13_nt_marina_gn_5.jpg

 

 

                              

 

 نمایی از شهر دبی

  

جزیره های نخلی

جزیره نخلی که تنه نخل خانه های ویلایی و شاخه های نخل آپارتمان های متعدد ساخته اند.

پیست اسکی برف

                                               بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان - دبی

 پارک آبی واندرلند در دبی

                                 پارک آبی واندرلند - دبی

                                                      

 

صحراهای رمل

پارک های جالب و دیدنی دبی

پارک خور

پارک مشرق

پارک جمیرا

پارک الوصل

پارک ممزر

پارک آبی واندر لند

                

 

                                 

نظرات 2 + ارسال نظر
H24 سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:20 ب.ظ

ممنون از اطلاعات مفیدتون .بسیار جالب و خواندنی بود.

یک ایرانی دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ق.ظ

خیلی ممنون
امیدوارم به جاهای دیگه هم سفر کنید و بازم برامون تعریف کنید تا از اطلاعاتتون استفاده کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد